ברגע האחרון: ניסיונות חבירה במפלגות השמאל-מרכז

יממה לפני סגירת הרשימות לכנסת, העבודה מקיימת מגעים לחבירה עם מפלגות אחרות בגוש השמאל

לקראת אישור הרשימות לכנסת מחר (ה'), במערכת הפוליטית נעשים מאמצים של הרגע האחרון לצירוף מועמדים נוספים לרשימות ולחבירות בין מפלגות. ועידת מפלגת העבודה, שהייתה אמורה להתקיים הערב ולאשר סופית את רשימת המפלגה, נדחתה למחר על מנת למצות אפשרויות חבירה עם מפלגות אחרות בגוש השמאל.

בעבודה אישרו כי נעשים ניסיונות אחרונים לצירופים פוליטיים אפשריים. "מפלגת העבודה, כמפלגה החזקה והגדולה ביותר בגוש, קיימה בשבועות האחרונים מגעים עם מפלגות וגורמים פוליטיים על מנת לגבש רשימה בהובלת מפלגת העבודה, שתבטיח את החלפת השלטון בישראל.

שלי יחימוביץ' קוראת למפלגות הגוש לגלות אחריות, לחבור לעבודה, ולמנוע פיצול מיותר בקרב קהל מצביעים דומה", נכתב בהודעת המפלגה. בעבודה הסבירו, כי "מתוך אחריות ורצון למצות כל הזדמנות למגעים אלו, נדחה הכינוס למחר שמא תתבקש הוועידה לקבל החלטות הקשורות לשיתוף פעולה עם גורמים פוליטיים אחרים".

מנגד, יו"ר התנועה ציפי לבני הכחישה היום כי מתקיימים מגעים בינה לבין העבודה. "לבני הבהירה כי אינה מעוניינת בתפקידים כלשהם וכי הדרך היחידה להחלפת ממשלת נתניהו היא ע"י הפיכת הגוש לשלם הגדול מסך חלקיו ואחדות אמיתית סביב הנושאים שעל סדר היום ובראשם הנושא המדיני, שלא מיוצג על ידי אף גורם בגוש מלבד לבני", אמרו אנשי לבני.

היום בצהריים העריכו גורמים במערכת הפוליטית, כי גם חבירה של אנשי העצמאות לעבודה אפשרית, אולם במפלגת העצמאות הכחישו קיומם של מגעים. גם שמו של ח"כ דן מרידור (ליכוד) עלה בהקשר זה כמי שעשוי להצטרף לעצמאות, אולם יועץ התקשורת של מרידור הכחיש את השמועות.