שינויים גיאופוליטיים: כיצד ייראה המזה"ת בעשור הבא?

בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס" יתקיים מושב "מזרח תיכון חדש או חלש?" בהשתתפות גבי אשכנזי, עמוס גלעד ועוד

כמעט עשור חלף מאז פורסם ספרו של נשיא המדינה שמעון פרס שבו נפרש חזונו על דמותו החדשה של המזרח התיכון החדש. כיום, עם השינויים הגיאופוליטיים שחלו והמהפכות בעולם הערבי, נשאלת השאלה: כיצד ייראה העשור הבא?

הנוף הגיאופוליטי במזרח התיכון ימשיך לעבור שינויים עמוקים גם בעשור הבא, בעיצובם של כוחות אזוריים ועולמיים: מהפכות הצעירים החדשות בעולם הערבי בשאיפה לדמוקרטיה, חוגים אסלאמיים שהפכו לחלופת המנהיגות הפוליטית, גילוי מרבצי נפט וגז אל מול החופים שליבה מתיחות במזרח הים התיכון, מאבקי קיום עדתיים ואתניים המגדירים בריתות לאומיות, הבחירות שיתקיימו בישראל בתחילת 2013 ועוד - כל אלו משפיעים ישירות על דמותו של המזרח התיכון החדש.

מעמדו של המזרח התיכון בעולם מוגדר מחדש בשל החשיבות היחסית שלו כמקור אנרגיה לארה"ב, אירופה וסין. במושב "מזרח תיכון חדש או חלש?" שייערך בוועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", תיבחן השאלה מה יהיה אופיו של הנוף הגיאופוליטי בסוף העשור ומה יהיו ההשלכות על העסקים באזור.

בין הדוברים במושב: ד"ר סוון בהרנדט, מייסד ומנכ"ל של GeoEconomica, חברת ייעוץ לסיכונים פוליטיים במזרח התיכון ומומחה להתפתחות סיכונים; ד"ר גריגורי טרברטון, מנהל את המרכז לסיכון וביטחון לאומי בסוכנות RAND; חלוק סור, דירקטור בממשלה הטורקית בתחומי תשתיות והשקעות; אלוף (מיל) עמוס גלעד ראש אגף בטחוני מדיני במשרד הביטחון; ורב אלוף (מיל), גבי אשכנזי, יו"ר שמן משאבי נפט וגז ויו"ר קרן רש"י , לשעבר ראש המטה הכללי צה"ל. המנחה יהיה שריף אל דיוואני, מנהל העסקים הראשי של חברת Documenta, חברת הייעוץ הכלכלית המובילה במצרים, המשמש גם יועץ לממשלות במזרח התיכון.

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה מהארץ ומהעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012.