אובמה עונה לביינר: אני מוכן לעבוד עם הרפובליקנים

נשיא ארצות הברית ענה היום ליו"ר בית הנבחרים ואמר לו כי הוא מוכן לשקול דרכים להוריד את עלויות הביטוח הרפואי אך בשום פנים ואופן לא יוותר על העלאת מסים על עשירים

לאחר שאתמול האשים אותו יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני ג'ון ביינר כי הוא דוחף את ארצות הברית מעבר לצוק הפיסקאלי, ענה היום נשיא ארצות הברית ברק אובמה לביקורת ואמר כי הוא מוכן לעבוד עם הרפובליקנים על מנת להגיע לעסקה שתמנע את הצוק הפיסקלי, בתנאי שתכלול העלאת מסים על עשירים, כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".

בנאומו השבועי חזר אובמה על קריאתו לרפובליקנים להאריך את תוקף הטבות המס עבור מעמד הביניים אך להעלות את המסים שעשירי ארצות הברית משלמים. אובמה אמרי כי הוא מוכן למצוא דרכים להוזיל את עלויות ביטוחי הבריאות וההטבות הסוציאליות.

"אנחנו יכולים וצריכים לעשות יותר מאשר להאריך את תוקף הטבות המס עבור מעמד הביניים", אמר אובמה. "אני מוכן לעבוד עם הרפובליקנים על עסקה שתגביר את הצמיחה הכלכלית, תיצור מקומות עבודה נוספים ותפחית את הגירעון התקציבי שלנו - תוכנית שתתן לשני הצדדים חלק ממה שהם רצו".

אובמה אמר כי תוצאות הבחירות אומרות הכל, שכן חלוקת הקולות בקונגרס ובסנאט וכן בחירת הנשיא מצביעה על כך שהעם האמריקאי מעוניין בפתרון מדוד שמצריך השתתפות של כל הצדדים, אך תרומה קצת יותר גדולה מאלו שיש להם את היכולות.

נזכיר שאתמול אמר ביינר, כחלק מסדרת ההתנצחויות הבלתי פוסקת בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע לצוק הפיסקלי, כי ההתנהלות של הנשיא אובמה דוחפת את הכלכלה האמריקאית לעבר הצוק.