חקירה נגד SAC Capital בחשד למסחר על בסיס מידע פנים

הרשויות בארצות הברית מנהלות חקירה נגד קרן הגידור של המיליארדר סטיבן כהן בחשד למסחר במידע פנים ■ על פי החשד, קרן הגידור החזיקה במשך תקופה קצרה במניות של חברה שהכפילה את השווי שלה

הרשויות בארצות הברית פתחו בחקירה נגד קרן הגידור של המיליארדר סטיבן כהן SAC Capital Advisors בחשד לשימוש במידע פנים במהלך המסחר במניית חברת Weight Watchers International, חברה שעוזרת לאנשים לרדת במשקל, כך טוענים אנשים המעורבים בפרטי הפרשה לסוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי הדיווח, החקירה מתייחסת למסחר שהתבצע במניה של חברת ההרזיה במהלך החצי הראשון של שנת 2011, בתקופה שלקרן הגידור הייתה פוזיציה גדולה במניית החברה. על פי החשד, קרן הגידור, שמנהלת כספים בהיקף של כ-14 מיליארד דולר, החזיקה לתקופה קצרה בכ-2.1 מיליון מניות של חברת ההרזייה שבמהלך אותה תקופה שווי המניות של החברה כמעט הוכפל.

על פי אותם גורמים החקירה נגד קרן הגידור עדיין בראשיתה ועדיין לא ניתן לקבוע אם היה מעשה לא כשר הן מצד הקרן והן מצד החברה או מי מטעמן. דובר של קרן הגידור טען שלקרן לא ידוע על חקירה כלשהי המתנהלת נגדה. דובר של התובע במנהטן שבניו-יורק סירב להגיב על הידיעה ואילו דובר של חברת Weight Watchers לא מסר תגובה.