משחקי הכס

הפעם לוהק ל-"The Voice" יובל בנאי כעוד נציג הרוקנרול לצד אביב גפן

"The Voice", יום ד' 21:00, ערוץ 2 רשת

בתאריך הלועזי הכי מיוחד בשנה, פורץ שוב הקרב על הרייטינג, כשרשת (ימים ד'-שבת) מעלה את התוכנית החזקה ביותר שלה לעונה נוספת.

בקרב הזה על ראשות טבלאות הצפייה, רשת היא האנדרדוג. זכיינית ערוץ 2 אמנם אינה ערוץ 10 שזקוק לתוכנית מפתיעה במיוחד כדי להשתלב בטבלת 10 התוכניות הנצפות של השבוע, אבל בכל פעם שנדמה שהיא מצמצמת את הפער, מגיע איזה מאסטר שף או אח גדול ופותח אותו מחדש.

בינינו? אפילו זה לא משנה, כי במצב הטלוויזיה המסחרית בישראל, מדובר במשחק שגם המנצח בו הוא בעצם מפסיד.

קרב בין נסיכי הרוקנרול

ניתן לנחש כי ל-"The Voice" תהיה פתיחה חזקה, אפילו מאוד, גם בעונה הנוכחית. אלא שממש כאן, בעונה הקודמת, חלה ירידה בהתעניינות: הצופים לא התחברו (או ליתר דיוק "התחברו באחוזים פחותים") לשלב השני של התוכנית, זה שבמסגרתו עולים החניכים לתחרויות "ראש בראש" על הזכות להעפיל שלב.

אפשר בהחלט שזה מפני שאז הופכת התוכנית לעוד אחת מבין דומות, אבל אפשר גם שיש כאן גם פן מקומי: בשנה שעברה התעכבה עליית עונת הבכורה של התוכנית בגלל חוסרים ברשימת הספונסרים (בסוף התקבלה חסות די לא מתאימה שקראה לנו לחסוך במים). העיכוב הזה נראה בתחילה כ"ברכה במסווה" שכן "The Voice" הושקה לבסוף רק בינואר הקר, שהתברך לא רק בגשם אלא גם באחוזי צפייה נדירים בטלוויזיה.

בהמשך העונה התברר כי באביב פורחים לא רק הפרחים, אלא גם הצופים שלא מוכנים לבלות עוד ערבים שלמים מול הטלוויזיה, והרייטינג המצוין של "The Voice" קצת התקלקל.

השנה נסגרה כבר חסות ראשית מול ספונסר הגיוני יותר, והעונה יכולה לצאת למועדה כמתוכנן ולהימשך אל תוך החורף שאמור לסייע לה.

בניסיון להוסיף עוד קצת פלפל לדינמיקה בין השופטים, לוהק הפעם יובל בנאי כעוד נציג מתחום הרוקנרול לצידו של אביב גפן, והדיווחים מאחורי הקלעים כבר מסגירים ניצוצות שמתעופפים בין שני נסיכי הרוק.

עכשיו נותר רק לראות האם תרשום "The Voice" מערכת יחסים מוצלחת עם צופיה גם בפרק ב'.