למה מישל פלאטיני כל כך מפחד מטכנולוגיה?

בפיפ"א החלו להשתמש במשחקים רשמיים בטכנולוגיית קו-השער, פלאטיני מתנגד: "זה יעלה לאופ"א 65 מיליון דולר, זה בזבוז של כסף"

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, ממשיך להביע התנגדות חריפה לטכנולוגיית קו-השער, שנכנסת לשימוש לראשונה בתולדות הכדורגל העולמי באליפות העולם לקבוצות של פיפ"א, שמתקיימת ביפן. את הכסף שמוציאים על כך, טוען הצרפתי, עדיף לנתב למקומות אחרים שיש להשקיע בהם על מנת לשפר את הענף.

‏‏לטענת פלאטיני, הטמעת הטכנולוגיה שתסייע לשופטים לפסוק האם כדורים חצו את קו השער בתחרויות השונות של אופ"א, תסתכם בכ-65 מיליון דולר בחמש שנים. "זה בזבוז של כסף. אני מעדיף להוציא סכום כזה על פיתוח הנוער והתשתיות של הכדורגל", הבהיר פלאטיני. "לטכנולוגיית קו-השער גם ככה יהיה שימוש אמיתי רק במשחק אחד או שניים בשנה".

בפיפ"א החליטו, לראשונה במשחקים רשמיים, להשתמש בשתי מערכות שונות של טכנולוגיית קו-השער במהלך משחקי גביע העולם לקבוצות, בו משתתפים בין היתר מועדונים כגון צ'לסי (אנגליה) וקורינתיאנס (ברזיל).

המערכת הראשונה היא "עין הנץ", המוכרת לחובבי הספורט מסבב הטניס העולמי, בו היא מיושמת כבר שנים רבות בהצלחה. את הזכויות על הטכנולוגיה, בה משתמשים גם במשחקי קריקט, רכשה במהלך השנה שעברה ענקית האלקטרוניקה סוני. היא נעזרת בצילומים של שש-שמונה מצלמות ייעודיות על מנת לקבוע את הפסיקות שלה. המערכת השנייה נקראת ‏‏GoalRef‏, שפותחה על-ידי מכון המחקר המדעי הגרמני פראונהופר (‏Fraunhofer‏). מערכת זאת משתמשת בשדות מגנטיים לצורך בדיקת כשרות השערים שנכבשים. עלויות השימוש של פיפ"א בשתי המערכות במהלך הטורניר ביפן יסתכמו בכמיליון דולר.