שר החוץ אביגדור ליברמן החליט להתפטר מתפקידו

ליברמן, שר החוץ וסגן רה"מ: "אני עושה זאת גם משום שאני סבור כי האזרחים זכאים ללכת אל הקלפי לאחר שהעניין הוכרע, קרי - עוד לפני הבחירות"

יממה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום בפרשת השגריר בבלארוס ועל רקע העתירה שהוגשה לבג"ץ, הודיע היום (ו') אחר-הצהריים שר החוץ אביגדור ליברמן כי הוא מתפטר מתפקידו.

בהודעה שפרסם כתב ליברמן: "היום קיימתי ישיבות עם עורכי דיני ועם חברי מטה הבחירות. חוות-הדעת המשפטית קובעת שאינני חייב, לאור נסיבות העניין ופרטי כתב האישום, להתפטר מתפקידי בממשלה".

אמש אמר ליברמן כי הוא מבקש להסיר את חסינותו כמה שיותר מהר על מנת לאפשר הליך משפטי מהיר, בתקווה שהפרשה תסתיים עוד לפני הבחירות לכנסת.

"על אף שאני יודע שלא עברתי כל עבירה, אך מתוך רצון שלאחר שנים כה רבות בהן מתנהלים נגדי הליכים משפטיים, חקירות והאזנות, אוכל לשים גם את העניין שנותר - שגם משפטנים בכירים ביותר סבורים כי אין בו כל היבט פלילי - מאחוריי, החלטתי להתפטר מתפקידי כשר החוץ וסגן ראש הממשלה, וכפי שהודעתי אתמול גם להסיר את חסינותי באופן מיידי, ולאחר 16 שנים בהן מתנהלות נגדי חקירות, אוכל לסיים את העניין במהרה וללא עיכובים ולנקות את שמי באופן מוחלט", המשיך ליברמן.

"אני עושה זאת גם משום שאני סבור כי אזרחי ישראל זכאים ללכת אל הקלפי לאחר שהעניין כבר הוכרע, קרי שהכרעה משפטית תתקבל עוד לפני הבחירות, ואוכל להמשיך ולשרת את מדינת ישראל ואת אזרחי ישראל כחלק מהנהגה חזקה ומאוחדת שתתמודד עם האתגרים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים הניצבים בפני מדינת ישראל", כתב ליברמן.

יחימוביץ': "ליקוי מאורות חמור"

ראשת מרצ, זהבה גלאון, שעתרה הבוקר לבג"ץ בדרישה מראש הממשלה לפיטוריו של ליברמן, מסרה: "אני מברכת על התפטרותו של ליברמן ועל שלא המתין להכרעת בג"ץ, אשר היה מאלץ אותו להתפטר בשל הגשת כתב האישום נגדו". גלאון הוסיפה: "בכך מנע ליברמן את הקלון והבושה שהיתה נגרמת לו".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הביעה שביעות-רצון על התפטרותו של אביגדור ליברמן. "מדובר במובן מאליו. מי שמוגש נגדו כתב אישום, אסור שיוסיף לכהן ולו יום אחד כשליח ציבור. ליברמן פגע באופן חמור בשלטון החוק וחיבל באמון של הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה".

הבוקר הודיעה יחימוביץ' כי ברור מאליו שלא תשב בשום ממשלה שמכהן בה מי שהוגש נגדו כתב אישום, ואף קראה לראשי כל המפלגות לעשות כמותה ולהתחייב מפורשות שיחרימו כל ממשלה כזו. "נותרנו עם הטעם הרע של ברכתו המבישה של ראש הממשלה למספר 2 שלו ליברמן אמש אחרי ההחלטה להעמידו לדין. מדובר בליקוי מאורות חמור. למנחם בגין זה לא היה קורה".

ח"כ דב חנין מסר בתגובה כי "ליברמן עוזב רק עכשיו כדי לחזור יותר בגדול אחרי הבחירות. עכשיו הציבור חייב לחסום את דרכו. הגיע הזמן להשתחרר מהכוחנות ומהזלזול בחוק שליברמן מסמל".

מ"התנועה" בראשות ציפי לבני נמסר בתגובה להתפטרות ליברמן: "אביגדור ליברמן עשה את המעשה הנכון והנדרש, ואנו מקווים שיזכה להליך משפטי מהיר".