שמידט על ההתחמקות ממס: "גוגל משלמת הרבה מסים"

יו"ר גוגל התייחס לדיווחים לפיהם החברה מעבירה חלק ניכר מהרווחים של לברמודה על מנת לחמוק מתשלום מס ■ "אנו משלמים את המסים בהתאם לדרכים הקבועות בחוק"

במהלך השבוע האחרון דיווחה רשת "בלומברג" כי בשנת 2011 העבירה גוגל כ-80% מהרווחים שלה בעולם, כ-10 מיליארד דולר, לאי של ברמודה וזאת על מנת להימנע מתשלום מסים על הרווחים, שכן בברמודה אין מס על רווחי החברות. יו"ר גוגל אריק שמידט התייחס אתמול לדיווחים הללו.

על רקע הביקורת ההולכת וגוברת, באירופה במיוחד, על אסטרטגיית המס גוגל אמר אתמול יו"ר החברה אריק שמידט כי גוגל משלמת "הרבה מסים". בראיון שהעניק שמידט לרשת "בלומברג" אמר יו"ר החברה כי "אנחנו משלמים את המסים בהתאם לדרכים הקבועות בחוק. אני מאוד גאה במבנה שיצרנו. בנינו אותו על בסיס התמריצים שהעניקו לנו הממשלות על מנת שנפעל בשטחן".

נזכיר שבאמצע השבוע האחרון פרסמה רשת בלומברג כי גוגל הכפילה בשלוש השנים האחרונות את היקף הכספים שמועברים לחשבון החברה בברמודה מהרווחים שלה בעולם, וכאמור השיא היה בשנת 2011 אז העבירה החברה כ-80% מהרווחים שלה לברמודה.

האסטרטגיה של גוגל בנושא הזה מושכת אש בעיקר מצד מדינות אירופה שנמצאות במשבר כלכלי קשה ויכולות להיעזר בכספי המסים שגוגל אמורה לשלם להן. לאחרונה נפתחה חקירה נגד החברה באיטליה בחשד להעלמת מס.