נוחי דנקנר מקפיא את פעילות הפילנתרופיה של אי.די.בי

הוקפאה פעילות קרן אי.די.בי לקהילה, שמרכזת את התרומות של כל חברות הקבוצה, בעקבות מצבה הפיננסי של החברה האם ■ המנכ"ל רמי מרדור ימשיך בהתנדבות

נוחי דנקנר מקפיא את פעילותה של קרן אי.די.בי לקהילה, הקרן הפילנתרופית שמרכזת את התרומות של כל חברות הקבוצה, וזאת בעקבות מצבה הפיננסי של החברה האם אי.די.בי. אחזקות על רקע המגעים לתשלום הקרוב של החוב למחזיקי האג"ח.

כל עובדי קרן אי.די.בי. לקהילה יסיימו את עבודתם. לדברי החברה, מנכ"ל הקרן, רמי מרדור שזכה לשכר בעלות של יותר ממיליון שקל בשנה, ימשיך בתפקידו בהתנדבות. מאי.די.בי. נמסר בתגובה כי "במסגרת ההתייעלות של הקבוצה, הופחתה למינימום פעילות הקרן והיא עוסקת רק במחויבויות קודמות".

בשבוע שעבר התנהלו מגעים בין אי.די.בי ונציגות מחזיקי האג"ח להסכמות באשר לאופן תשלום הריבית למחזיקי אג"ח ד', שאמור היה להתבצע החודש בהיקף של 65 מיליון שקל - והצדדים הסכימו על דחיית התשלום בכארבעה חודשים.

על פי הנוסח המתוקן, יידחה תשלום האג"ח הנוכחי לסוף חודש מארס, ובפרק הזמן הזה "הצדדים יקיימו מגעים במטרה לגבש מתווה מוסכם לחיזוק בסיסה הפיננסי של החברה". ככל שיתגבש מתווה כזה, יתחייבו גנדן ואי.די.בי אחזקות להעמיד 60 מיליון שקל נוספים ממקורות נוספים לטובת מחזיקי האג"ח, עד סוף מאי 2013.

אי.די.בי אחזקות צריכה לפרוע בשנה הקרובה תשלומי קרן וריבית בהיקף של 370 מיליון שקל, כאשר המשקולת העיקרית נמצאת בחודש יוני, אז תצטרך החברה לפרוע למחזיקי אג"ח ג' ו-ה' תשלומי קרן וריבית בהיקף של כ-225 מיליון שקל.

גם בהנחה שאדוארדו אלשטיין יממש אופציה הנתונה לו, וישקיע סכום של 75 מיליון דולר נוספים בחברת גנדן של דנקנר - סכום שחלק ניכר ממנו מיועד לעבור לאי.די.בי אחזקות - עדיין תהיה לאחרונה בעיה לעמוד בתשלומים הללו. ומימוש האופציה על ידי אלשטיין כלל איננו ודאי. נכון להיום, יש בקופת אי.די.בי אחזקות מזומנים בהיקף של כ-195 מיליון שקל, ואם אכן אלשטיין יממש את האופציה, התחייב דנקנר להזרים 120 מיליון שקל לחברה מתוך כספים אלו. בכך תכיל קופת החברה מזומנים בסך של 315 מיליון שקל.