ייצוגית נגד סקיילקס ב-530 מ' ש' בגין בגין עסקת פרטנר-סבן

המבקש טוען כי חלוקת התמורה של מכירת מניות פרטנר בין הנושים של סקיילקס מקפחת את מחזיקי האג"ח הציבוריות ויוצרת העדפה לחברת אדוונט

בקשה לתביעה ייצוגית בגין עסקת מכירת פרטנר לקבוצת חיים סבן: למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ב') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-530 מיליון שקל נגד חברות סקיילקס שבבעלות אילן בן-דב ונגד קבוצת חיים סבן.

המבקש טוען כי חלוקת התמורה של עסקת מכירת מניות פרטנר בין הנושים של סקיילקס מקפחת את כלל מחזיקי האג"ח הציבוריות, תוך שהיא יוצרת העדפה ומקנה הטבה "עצומת ממדים" לחברת אדוונט, שהיא נושה אחרת של סקיילקס.

באמצעות עורכי הדין יצחק אבירם ושחר בן-מאיר טוען המבקש, יובל זומר, כי מתוך התמורה הכוללת של 1.5 מיליארד שקל שתקבל סקיילקס מסבן תקבל אדוונט, שהיא נושה מועדף של סקיילקס, 1.15 מיליארד שקל, ואילו בידי סקיילקס עצמה יוותרו 350 מיליון שקל בלבד.

לכן, לטענת המבקש, "מבחינת המעטפת העסקה מעולה, אך מבחינת החלוקה הפנימית העסקה מזעזעת ופוגעת אנושות בחברה ובמיוחד בנושי/ם שלה שאינם אדוונט".

זומר מוסיף וטוען כי העסקה פוגעת אנושות בחברה, שכן את מניות פרטנר שייוותרו בידי החברה ניתן היה למכור במחיר השוק תמורת 620 מיליון שקל, או למכור אותן לקבוצת סבן תמורת 807 מיליון שקל. "מדובר בפער של 345 מיליון שקל עד 352 מיליון שקל", טוען המבקש. ‏