רפאל החליפה קבלן לייצור רכיבים ל"כיפת ברזל"

במערכת הביטחון הדגישו כי אין חשש לשיבושים בהליכי הייצור של הטילים

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות התקשרה עם יצרן חלופי שייצר עבורה את הכרטיסים האלקטרוניים שמיוצרים כיום במפעל סנמינה SCI שבלוד וחלקים נרחבים מפעילותו עלולים להיסגר בקרוב. מדובר בכרטיסים האלקטרוניים שמותקנים בטילי היירוט מדגם "טמיר", המשמשים את מערכת כיפת ברזל.

רפאל התקשרה בעבר עם המפעל בלוד כקבלן משנה שייצר עבורה את הכרטיסים האמורים במסגרת הפרויקט, שלו שותפות עוד עשרות קבלניות משנה. גורמים בחברה הביטחונית הביעו שביעות רצון מהמוצרים שסופקו לה מהמפעל בלוד ועם פרסום כוונתה לדלל את פעילות הייצור בארץ הביעו צער על עתידם התעסוקתי של כ-300 עובדיו.

בשבועות האחרונים ובעקבות כוונת בעליה, חברת סנמינה האמריקנית, לסגור חלק מהפעילות, איתרה רפאל קבלן משנה חלופי שייצר עבורה את הכרטיסים האלקטרוניים. הוסכם כי המפעל בלוד ימשיך לספק את הכרטיסים הנחוצים לטילי הטמיר עד מארס 2013. במערכת הביטחון הדגישו כי אין חשש לשיבושים בהליכי הייצור של הטילים.

במפעל שבלוד מועסקים כ-300 עובדים, ועם מימוש כוונת סנמינה האמריקנית להפסיק את פעילות הייצור בארץ, נשקפת להם סכנת פיטורים. גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי משרד הביטחון, כמו גם חברות ביטחוניות אחרות שהתקשרו בעבר עם המפעל, לא הפסיקו הזמנות ממנו. גורמים במשרד הביטחון העריכו כי ההחלטה של סנמינה להפסיק את הייצור בארץ פנימית: "החברה לא פנתה למשרד הביטחון בשום בקשת סיוע", הבהיר גורם במערכת הביטחון.