לבני הציגה תוכנית כלכלית: מע"מ דיפרנציאלי ושוויון בנטל

לבני: "אנו מתנגדים לשוק הפרוע של נתניהו, שבו המדינה מתנערת מהאחריות לאזרח, אנו גם מתנגדים למונופולים ולמעורבות ולפיקוח ממשלתי איפה שלא צריך ולחזרה לסוציאליזם הישן והבעייתי שמציגה העבודה"

התנועה פועלת למעבר ממע"מ אוניברסלי למע"מ דיפרנציאלי: על רקע פרסום דוח העוני של ארגון "לתת", הציגה היום (ב') ציפי לבני חלק מהתוכנית הכלכלית שתפעל התנועה לקדם לאחר הבחירות, כשאחד המרכיבים בה יהיה מעבר ממע"מ אוניבסלי לדפירצניאלי.

"אנו מתנגדים לשוק הפרוע של נתניהו, שבו המדינה מתנערת מהאחריות לאזרח, אנו גם מתנגדים למונופולים ולמעורבות ולפיקוח ממשלתי איפה שלא צריך ולחזרה לסוציאליזם הישן והבעייתי שמציגה העבודה", אמרה לבני במסיבת עיתונאים.

לבני הוסיפה כי "אנו מאמינים ששוויון בנטל הוא לא רק סיסמה, אלא גם מקור תקציבי - ברגע שאלו שמשתמטים ייצאו לשוק העבודה וברגע שנקטין את הקצבאות למי שאינו באמת זקוק להן - אותם אנשים יוכלו להשתלב גם בשוק העבודה ובחברה ויהיה מקור תקציבי. אנו מאמינים שהשלום הוא מקור תקציבי ולא רק שאיפה - נשנה את סדר העדיפויות העקום והעגום של הממשלה. נמשיך לחזק את הגושים אך לא נעביר כסף מיותר להתנחלויות, שאנו יודעים שלא יהיו שם. שוויון הזדמנויות דורש שינוי מהותי בסדר העדיפויות וצריך הנהגה שמוכנה לייצר את ההחלטות הדרושות בצד מחירים פוליטיים".

ח"כ עמיר פרץ הגדיר את דוח העוני "מכת פטיש גדולה", וסיפר שב"תנועה" שוקדים על תוכנית כלכלית מקיפה. "זו תהיה תוכנית שאפשר יהיה לגעת בה ולא הזיה אוטופית", עקץ פרץ את יחימוביץ'. פרץ הוסיף כי התנועה בעד מעבר ממע"מ אוניברסלי לדיפרנציאלי. "מי שקונה סובארו שישלם 10% מע"מ ומי שקונה מרצדס שישלם 20% מע"מ".

גם בליכוד ביתנו התייחסו לדוח העוני: "זאת בעיה רצינית מדי מכדי שיעשו בה שימוש פוליטי וציני כפי שיחימוביץ' עושה".