אפסילון: "שנת 2013 תהיה שנת האנרגיה בארץ ובארה"ב"

פרנקל: "יש עודף רגולציה; פעם הסכם ניהול ללקוח היה 4 עמ' היום הוא 38, לקנות דירה יותר פשוט"

בבית ההשקעות אפסילון מזהים פוטנציאל רב בפעילות חברות הגז המקומיות לקראת 2013, ומסמנים אותן כסקטור המועדף להשקעה בשנה הבאה.

מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות, עידן אזולאי, אמר היום במסגרת סיכום שנתי שערך בית ההשקעות, כי "הסיפור הגדול, שיתחיל ב-2013 ויהיה יותר משמעותי בשנים הבאות, זה הגז".

לפי אפסילון, תחילת זרימת הגז ממאגר "תמר" תחסוך 2.2 מיליארד דולר בהיקפי היבוא בשנה הבאה, וסכום זה יגדל עד 5.6 מיליארד דולר ב-2018.

אזולאי ציין, כי חברות רבות ייהנו מהגדלת רווחים כתוצאה מהשימוש בגז המקומי, והעריך שהתוספת ברוטו לתוצר המקומי תעמוד על 2%. בהמשך לכך הוא סבור, כי ההשלכות המשמעותיות שיהיו לזרימת הגז המקומי הן שקל חזק וירידה בעלויות המימון הממשלתיות.

לטענתו, "הגז שנתגלה במאגרי 'תמר' ו'לוויתן' מהווה עוגן דפנסיבי, על רקע תזרים מזומנים משמעותי שצפוי החל מ-2013. שנת 2013 תהיה שנת האנרגיה בארץ ובארה"ב".

בהתאם לכך ציינו בבית ההשקעות את ניה"ע המומלצים על-ידיהם: אבנר, מניות קבוצת דלק ורציו. מבחינתם קיימת בעת הנוכחית עדיפות לבחירה סלקטיבית של מניות על פני השקעה במדד, ובין אלו הוזכרו גם חברות הנדל"ן המניב גזית גלוב ואלוני חץ.

להגדיל חשיפה לאג"ח קונצרניות

מנגד העניקו באפסילון "משקל חסר" למניות רשתות קמעונות המזון, ליצרניות המזון ולחברת בזק, ו"משקל שוק" למניות הבנקים ולשתי חברות הסלולר, פרטנר וסלקום.

בבית ההשקעות, כאמור, מזהים גם פוטנציאל בתחום פעילות הגז והנגזרות שלו בארה"ב, על רקע ההתקדמות הטכנולוגית המאפשרת למצות מאגרים נרחבים, ולאחר פרסום הערכות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, כי ארה"ב תהפוך עד 2020 למפיקת האנרגיה הגדולה בעולם.

בתחום ההשקעות הסולידיות, ההעדפה של אפסילון היא חשיפה גבוהה לאפיק האג"ח הקונצרניות. בהקשר לכך ציין אזולאי, כי "למרות הראלי האדיר שנרשם באג"ח הקונצרניות, ובהנחה שהריבית במשק תמשיך להיות נמוכה, השקעה באפיק מעניקה יחסי סיכון-סיכוי לא רעים, וזו השקעה ראויה".

עוד הוסיף, כי האג"ח הממשלתיות פחות מועדפות. "באפיק הקונצרני אפשר למצוא הזדמנויות, ובכל מקום שבו אפשר להחליף אג"ח ממשלתיות בקונצרניות נעשה זאת. האלטרנטיבות לא אטרקטיביות והדבר יסיט הרבה משקיעים לרמת סיכון גבוהה יותר".

מנכ"ל אפסילון, שמואל פרנקל, התייחס לרגולציה המתהדקת בשוק, ואמר כי "יש עודף אדיר של רגולציה, ורשות ני"ע בהחלט מבינה את זה. חייבים לעשות פה תיקונים. פעם הסכם ניהול ללקוח היה ארבעה עמודים, היום הוא 38; לקנות דירה כבר יותר פשוט. אנחנו בעד רגולציה, וחשוב להגן על הלקוחות, אבל צריך לבדוק עלות-תועלת, כי יש הגזמה".

אזולאי אמר בעניין, כי "העובדה שאנחנו צריכים לעסוק בעיסוקים שוליים שלא קשורים להשקעות, פוגעת בסופו של דבר בלקוח, והתוצר פחות טוב ממה שיכול היה להיות. גם אם יש כמה מנהלים שסרחו בענף, לא יכול להיות שטעות של מישהו משליכה על כולם".

המניות המומלצות של אפסילון
 המניות המומלצות של אפסילון