"יחימוביץ' תבריח מפה את העשירים? זו טענה אנטישמית"

צפו בפרופ' יוסי יונה מתראיין ל"דיבור פוליטי" בגלובס TV ■ "שלמה מעוז פופוליסט" ■ "בצרפת מעלים את תקרת מס הכנסה ל-75%. היא תתמוטט?" ■ על הטענה שיזמים יברחו מישראל: "בבלגיה לא בורחים, בצרפת לא בורחים"

פרופ' יוסי יונה תוקף את הכלכלן שלמה מעוז וטוען כי הפחדותיו מפני התוכנית הכלכלית של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הן פופוליסטיות. בראיון לתוכנית "דיבור פוליטי" בגלובס TV מכנה יונה את אלה הטוענים כי תוכניתה של יחימוביץ' תבריח יזמים - אנטישמים.

פרופ' יונה הוא ממייסדי הקשת הדמוקרטית המזרחית ומראשי יוזמת ג'נבה. בקיץ 2011 הצטרף יונה למחאת האוהלים ויחד עם פרופ' אביה ספיבק עמד בראש צוות מייעץ ששימש חלופה לוועדת טרכטנברג. הוא מתמודד מטעם מפלגת העבודה בבחירות הקרובות.

כזכור, לאחר הצגת התוכנית הכלכלית של יחימוביץ' הגיב שלמה מעוז באומרו כי "תשכחו בכלל לצאת מהבית. תשכחו ללכת לנמל תעופה בן גוריון, תשכחו מלעשות חתונה. אנחנו ניכנס פה למשבר אדיר שלא היה כמותו. זה מה שהיא בעצם מבקשת. אי אפשר לגבות את שיעורי המס שהיא רוצה. אני מתפלא שהמפלגה שלה הוציאה כזה נייר".

כעת אומר יונה בתגובה: "נשיא צרפת החליט להעלות את תקרת מס הכנסה ל-75%. האם את חושבת שצרפת הולכת להתמוטט ולקרוס בעקבות שינוי כל כך רדיקלי במדיניות המס שלה? ההפחדות הללו של שלמה הן פופוליסטיות שמשרתות גם את הסקטור שעליו הוא נמנה - הסקטור העיסקי".

- הסקטור העיסקי אומר שהתוכנית שלכם תבריח את האנשים שמספקים פה עבודה?

"אני מכיר את המנטרה הזאת אבל שימי לב שזו הטענה הכי אנטישמית שאפשר להעלות נגד יהודים".

- שזה אומר?

"שאיש עסקים יהודי, יזם יהודי - הדבר היחיד שמעניין אותו זה כסף. בבלגיה אנשים לא בורחים, בצרפת לא בורחים".

***צפו בראיון המלא בסרטון המצורף