גלאון: באופקים משלמים 3,000 ש' למעונות - בעפרה 300 ש'

ליברמן, בכנס שדרות: "כששלי יחימוביץ' הייתה בין מקבלי השכר הגבוה במשק והרוויחה 54,000 שקל והמפיקים שלה הרוויחו 6,000 שקל - לא שמעתי שום מחאה ממנה"

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג, יו"ר מרצ זהבה גלאון, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן ויו"ר "התנועה" ציפי לבני, דיברו היום (ד') בכנס ישראל-שדרות לחברה של המכללה האקדמית ספיר.

שר החוץ לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף את יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ: "מכל הריאליטי שיש בשנים האחרונות, הכי נהניתי מ ש"ש - מהשטויות של שלי. או שזה פרודיה, או שזה מציאות, עדיין לא ברור לי. אני לא מכיר מגזר שלא מגיע לו תוספת שכר. השאלה היא מאיפה מביאים את הכסף: האם נוותר על ייצור הטילים לכיפת ברזל? האם נוותר על הוצאות ביטחון ? כששלי הייתה בין מקבלי השכר הגבוה במשק והרוויחה 54,000 שקל והמפיקים שלה הרוויחו 6,000 שקל - לא שמעתי שום מחאה ממנה".

בנושא הדיור בר השגה אמר ליברמן: "אני שומע הרבה דיבורי סרק ומעט ביצוע. החלטנו כמפלגה להילחם על תיק השיכון ותיק הפנים - אנחנו ננהל ואנחנו נהיה אחראיים גם על הנושאים האלה".

ציפי לבני, יו"ר התנועה, אמרה בכנס: "אני רוצה להעיר את אלו שחושבים שהם יכולים להרשות לעצמם לא להצביע, שחושבים שיהיה בסדר. אם לא ניקח אחריות לגורלנו, יהיה רע. הדבר הראשון שהממשלה עשתה זה השתלטות על התקשורת: עיתון מטעם, ערוץ 10 בסכנת סגירה, רשות השידור מטעם, ערוץ 2 גם הוא בקריסה.

"אני מתחייבת שכשניבחר נעביר חוק זכויות חברתיות שיקנה לכל אזרח את המינימום הנדרש כדי להתקיים בכבוד: החוק יחייב כל ממשלה וממשלה, ללא קשר להרכבה. אני מאמינה בשוק חופשי ותחרותי, אך כשיש כשל שוק או מקרים שאזרח לא יכול להתפרנס - הממשלה צריכה להתערב. אותו ראש ממשלה מסרב לשלם לאחיות ערב בחירות, אך במשך כל השנים שילם למי שהפעיל עליו כוח פוליטי, כי השותפים הטבעיים שלו הם סקטורים חרדים וסקטורים המחייבים השקעות באזורים שלא יהיו בעתיד חלק מישראל. כך נוצר בור תקציבי. המדיניות של הממשלה הנוכחית, שמדברת לאומיות והופכת ללאומנות, תביא אותנו לסופה של הציונות".

ח"כ יצחק בוז'י הרצוג אמר: "הדיון בענייני חברה בתקופת בחירות, מלחיץ את השלטון. נתניהו וליברמן מנסים להדליק את האזור רק כדי לא להתמודד עם סוגיות מהותיות - הם הפירומנים של האזור".

בהתייחס לנושאים החברתיים, אמר הרצוג: "שביתת האחיות: האם ייתכן ששבועיים לאחר תחילת השביתה, רה"מ לא מתערב ? הקרן לסיוע לניצולי השואה, הנותנת טיפולים נלווים וחשובים כמו סעד בבתים וטיפולי שיניים, נמצאת בגירעון כבר חודשים, ואף אחד לא מקיים על זה דיון. נתניהו , ליברמן - למה אתם לא דנים במחירי המים, מחירי המזון, אחוזי העוני ויוקר המחייה ?"

ח"כ זהבה גלאון, יו"ר מרצ, אמרה בכנס: "הבחירות הן משאל עם על ביבי נתניהו. כן נתניהו, או לא נתניהו. שמאל אמיתי משמעותו שאין צדק חברתי בלי הסדר מדיני. עשירית מתקציב הממשלה הולך לתקצוב ההתנחלויות, לסלילת כבישים עוקפים. אומרים שאין מדינת רווחה בישראל - יש מדינת רווחה בישראל, אך היא משתרעת בין פסגות לבית אל. כשההתנחלויות מקבלות מעמד של אזור בסבסוד ואישה באופקים משלמת 3,000 שקל למעונות, לעומת אישה בעפרה שמשלמת 300 שקל, אני שואלת למה? צריך לעשות שינוי בסדרי עדיפויות. אני לא רוצה לייבש את ההתנחלויות - אני רוצה לפנות אותן".

לגבי מצב התקשורת, אמרה גלאון: "אני חוששת שאולי בעוד שנה העיתונאים לא יהיו אותם עיתונאים. יהיו עיתונאים חלשים, חבוטים, תקשורת מופרטת הנתונה ללחצים פוליטיים וכלכליים . ראש הממשלה מפחד - הוא מפחד מביקורת, מתחקירים ומחשיפת אמת. לכן נתניהו מחסל את התקשורת".