אובמה: קרובים להסכם על הצוק הפיסקלי; אשלים את העבודה

נשיא ארצות הברית חשף היום כי המחלוקת בין הצדדים הצטמצמה לכדי 200 מיליארד דולר בלבד ■ אובמה תקף בחריפות את התוכנית החלופית שהציג אתמול יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס הערב למשא ומתן המתנהל בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע לצוק הפיסקלי והביע אופטימיות מכך שהצדדים יצליחו להגיע להסכמה בנושא. אך מנגד, תקף אובמה את התוכנית החלופית שהציע יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, ושאמורה לעלות להצבעה כבר בשבוע הזה.

במסיבת עיתונאים שקיים אובמה הודיע נשיא ארצות הברית כי יש התקדמות במגעים בסוגיית הצוק הפיסקלי ושרק 200 מיליארד דולר מפרידות כעת בין הצדדים. אובמה אמר שבשל הפער הקטן יחסית בין הצדדים הוא אופטימי בנוגע לסיכויים להגיע להסכמה, ובשל כך הוא מוכן "לסיים את העבודה".

אובמה עדיין מאמין שניתן יהיה להגיע להסכם בנושא עוד לפני חג הקריסמס שחל ביום שלישי הבא. נשיא ארצות הברית אמר כי הוא הלך חצי הדרך לקראת הרפובליקנים והוא מצפה שגם הם יעשו את אותו הדבר, והדגיש כי כל הסכמה צריכה לכלול קיצוץ בהוצאות והעלאת מסים.

מנגד תקף אובמה את התוכנית החלופית שמנסה לקדם יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר וטען כי התוכנית שלו "מנוגדת להגיון". ביינר הציע אתמול תוכנית שבמסגרתה במידה והמשא ומתן ייכשל, יעלה המס על העשירים שמשתכרים מעל למיליון דולר לאזרחים ואילו כל השאר ימשיכו להנות מהטבות המס שהוענקו בתקופת כהונתו של הנשיא בוש. הבית הלבן דחה אתמול את ההצעה של ביינר, והיום אובמה הודיע שבמידה והתוכנית הזו תאושר, הוא יטיל וטו עליה.