צוק יכול ליפול מצוק?

אם מישהו חושב שמנהיגי ארה"ב יקריבו את כל המאמצים שנעשו בשביל לצאת מהמשבר בשביל איזה "צוק פיסקאלי", הוא טועה

אך איזה דרמה. איך שנראה היה שאנחנו מקבלים סוף טוב לפני חגיגות סוף השנה, תפנית בעלילה. "אין פתרון" לצוק הפיסקאלי. כותרות העיתונים העצימו ירידות די מתונות בשוקי העולם, כאילו לסחוט עוד קצת תשומת לב משתי המילים האלו: "צוק פיסקאלי" עד שיכנסו לארכיון מעלה האבק שם שוכנות גם "באג 2000" וכמובן "סוף העולם" שעבר עלינו בשלום. אז בואו נחשוף סוד קטן: אין באמת "צוק פיסקאלי". שלחנו שליחים לסייר בכל רחבי ארה"ב והם לא מצאו כזה. אלו הן בסך הכל שתי מילים, שעמדו בצוק של דרמה מילולית, שיצרה ריגוש מסוג אלו שהמדיה הפיננסית ותעשיית המסחר הפיננסי זקוקים להם כמו אוויר בצוק טיבטי גבוה. מילים שמייצגות סוגיה פיננסית שצריך למצוא לה פיתרון. ואם מישהו חושב שמנהיגי ארה"ב יקריבו את כל המאמצים שנעשו בשביל לצאת מהמשבר בשביל איזה שהוא "צוק פיסקאלי" אז הוא טועה. אם אתם רוצים אתם יכולים להינות מהדרמה עוד קצת ואתם יכולים להמשיך להתעלם ממנה כפי שאנחנו התעלמנו ממנה עד כה. מבטיחים לכם שאחרי שהצוק יפול מהצוק ויעלם, תיבנה דרמה חדשה. עוד לא הבנתם את זה?

מהם מבחני התמיכה לתחילת השבוע?

טכנית, מדד ה-S&P500 נשאר יפה בטריטוריה החיובית. מעל הממוצע הנע ל-50 יום עם תמיכה מעוגלת במהלך המסחר ביום שישי. ביום שני יש לנו מסחר מקוצר שצפוי להיות דליל בשל היותו הפרעה לסוף שבוע ארוך. מהלך מעל 1,435 יחשב סימן שורי ואופטימי ליום רביעי. מהלך של ה-S&P500 מתחת ל- 1,413 יפגע באופטימיות. 1,394 זו רמת התמיכה מתחת ל-1,413. מתחת ל-1,394 - התחלה של נפילה. המשך עליה ותמיכה ב-1,413 הם התרחיש הסביר יותר.

תל אביב 25 סבל מהלחץ על מלאנוקס ועל טבע , לחץ שמימש את התחזית הדובית לגביהן שניתנה כאן בשבוע שעבר. אבל, המדד לא ירד מתחת ל-1,217, רמת התמיכה שעודכנה לגביו ולכן מגמת העלייה עדיין תקפה. מהלך מעל 1,233 יחשב סימן שורי. מהלך מתחת ל-1,217 ילמד על שינוי למגמת ירידה. מכיוון שמלאנוקס וטבע הפגינו עוצמה ביום שישי, התמיכה ב-1,217 יוצרת מחוזקת. הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת בי.פלוס.דו-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון בע"מ ואסטרטג השקעות ראשי של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.