6 שנות מאסר בפועל למנהל חברה שהורשע בעבירות מס

יוסף סוויסה, שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות ובניכוי מס תשומות שלא כדין בהיקף עשרות מיליוני שקלים, נדון גם לקנס בסך 1.25 מיליון שקל

עונש כבד למנהל חברה שהורשע בעבירות מס רבות ובהיקפים עצומים: בית משפט השלום בפתח-תקווה גזר באחרונה עונש של 6 שנות מאסר בפועל, שנה וחצי מאסר על-תנאי וקנס בסך 1.25 מיליון שקל על יוסף סוויסה מראשון-לציון, שהורשע בהוצאת חשבוניות פיקטיביות ובניכוי מס תשומות שלא כדין בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

"בענייננו, מתחייבת ענישה מחמירה ומציבת גבולות ביתר שאת. זאת לנוכח חומרתן המפליגה של נסיבות ביצוע העבירות, היקפן, משך הזמן בו בוצעו והשיטתיות שבביצוען ועזות המזח, בהן בוצעו חזור ושנה, אף לאחר שהוחל בניהול הליך פלילי בעניינו של הנאשם", כתבה השופטת דבורה עטר.

לדבריה, "הכול תועל למטרה פסולה הונאה וגריפת סכומי כסף גבוהים, תוך גריעתם מן הקופה הציבורית. אף משנה חומרה כי המחדלים לא הוסרו, ונזקה של הקופה הציבורית לא הוטב".

סוויסה, והחברות בניהולו שנרשמו כעוסקות בענף הדלק, הורשעו על-פי הודאתם בשני כתבי אישום חמורים, שהוגשו על-ידי המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים בעקבות חקירה של משרד חקירות מכס ומע"מ תל-אביב, שייחסו להם הוצאת חשבוניות פיקטיביות וניכוי מס תשומות שלא כדין בנסיבות מחמירות בהיקף של 37 מיליון שקל.

כן הורשע הנאשם בכתב אישום של פרקליטות מחוז דרום שייחס לו עבירה של גניבה ממעביד.

בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון אליו הגיעו התובעת, עו"ד יעל אריה-הלדמן, סגנית מנהלת המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, והסנגור. לפיו, עתרו הצדדים במשותף להשית על הנאשם בגין שני כתבי האישום של עבירות מס, מאסר בפועל לתקופה של 6 שנים.