נפתלי בנט: "אני קורא לכל חייל לקיים את פקודות צה"ל"

בעימות המתקיים באונ' ת"א שארגנה תנועת כחול לבן לקראת הבחירות אמר בנט: "עברתי שבת לא פשוטה..לדעתי רק נרוויח מזה" ■ ציפי חוטובלי: "הטרגדיה שהתרחשה בגוש קטיף לא תחזור על עצמה.. נתניהו לא יפנה יישובים"

על רקע התבטאותו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בתוכניתו של ניסים משעל, נפגשו השניים שוב הבוקר במסגרת עימות באוניברסיטת תל אביב שארגנה תנועת כחול לבן. בנט ומשעל החליפו חיבוקים חמים זה עם זה והחליפו כמה מילים זה באוזנו של זה. משעל, שמנחה את הכנס נתן לבנט את זכות הדיבור הראשון.

"זה נדיר אצל ניסים לקבל שתי דקות", התלוצץ בנט. יו"ר הבית היהודי התייחס להתבטאות שלו ביום חמישי שבה אמר כי לא יתן יד לפינוי ישובים ואמר: "בחמישי האחרון התבטאתי אצל ניסים ועברתי שבת לא פשוטה לא בגלל המנדטים, שלדעתי רק נרוויח מזה, אלא בגלל הסוגיה המהותית. אני יודע שמאות אלפי צעירים וחיילים מסתכלים עלינו באופן אישי. אני רוצה להבהיר שהפקודה לפנות כפר ערבי על פי החלטת ממשלה זה דבר נורא אבל זה מתנגש מול ערך אחר - הציות לחוק. בהתנגשות הקשה מנשוא בין שני הערכים האלה אני קורא לכל חייל בצה"ל כולל אני, רסן במילואים, לקיים את פקודות צה"ל כי צה"ל יש לנו רק אחד. כי אם כל אחד יעשה כרצונו משמאל ומימין לא יהיה לנו צבא ולא מדינה".

בנט התייחס למודעות שפרסם הבוקר הליכוד בעיתונם נגדו. "הבוקר פתחתי את העיתונים ומצאתי מודעות אנונימיות שמדביקות לי סרבנות. אני משרת את המדינה 22 שנה, אני שואל מי עומד מאחורי המודעות האלה? אני אשמח שהליכוד ייקח אחריות גלויה. אני קורא לראש הממשלה נתניהו - אל תפלג את העם, אל תפלג את צה"ל בשביל להרוויח שליש מנדט. ההתנפלות כמוצאי שלל רב אולי נחמדה אבל זה קורע את החברה הישראלית".

ציפי חוטובלי תקפה את בנט ואמרה שאף מנהיג לא מוכן לפנות יישובים. "הטרגדיה שהתרחשה בגוש קטיף לא תחזור על עצמה.. נתניהו לא יפנה יישובים, זו דמגוגיה זולה לקחת נושא כל כך רגיש לקחת כזה נושא. אני אמרתי שכפוליטיקאית אסור לנו להצדיק סרבנות משום צד של המפה הפוליטית".

בנט רצה לומר עוד כמה מילים אולם משעל עקץ אותו ואמר: "נפתלי עוד לא השתחררת מזה?". בנט המשיך בדבריו ואמר: "חברים, לא מבהיל אותי שכל מי שיושב לידי מדבר בעד מדינה פלשתינית. אני לא נבהל מסקרים. אני הולך על אמת. כל פעם שהעברנו פיסת קרקע לפלשתינים זה נגמר באלפי הרוגים ישראלים. עד היום היו שתי תפיסות - מדינה פלשתינית וזה ייגמר בטילים על תל אביב. הגישה השניה היא סיפוח מלא של יו"ש. גם זה לא הגיוני. לא כל בעיה יש לה פתרון מושלם. לפעמים עדיף פתרון ביניים אבל מציאותי. אני מציע: ביו"ש יש 400 אלף ישראלים ורק 48 אלף ערבים. אני מציע הפרדה. בשטחי סי להחיל את החוק הישראלי, לספח את שטחי סי, את כל 400 אלף הישראלים ואת 48 אלף הערבים ולהציע להם אזרחות. חלקם יקחו אזרחות, חלקם לא. בשאר השטח, אי ו-בי, יהיה להם חופש פעולה מלא בשונה מהיום. יהיה רצף תחבורתי וערבי מג'נין יוכל לנסוע לחברון. העולם לא יקבל את זה. העולם לא מכיר היום בשכונת רמות או בגילה". בנט נאלץ לעזוב את הדיון לנוכח השתתפותו בישיבת סיעת הבית היהודי.

עמיר פרץ השיב לבנט ואמר: "זה נכון אבל שכחת שמישהו רצח פה ראש ממשלה. אם רבין היה חי היינו היום מדינה אחרת לחלוטין. כל הניסיונות לדבר על טילים - טילים היו גם כשברצועת עזה גרו ישראלים. תמיד היו טילים רק שלצערי יותר חיילים היו בסיכון. כולם מדברים על כיבוש עזה מחדש. כולם יודעים שלא נעשה זאת כי אנחנו לא ננהל שוב את הביוב והחינוך. ממשלת נתניהו מחזקת את החמאס באופן מאוד דרמטי. אומרים לאבו מאזן - לא רוצים לדבר איתך. הרי ממשלת נתניהו דחפה אותו ללכת לאו"ם. היא יצרה תחושה בקרב העם הפלשתיני שרק עם החמאס מדברים".

ראש מרצ זהבה גלאון תקפה את נתניהו ואמרה: "הפה של נתניהו אומר שתי מדינות, אבל הידיים בונות בהתנחלויות. שלי יחימוביץ׳ אף היא אומרת שהיא בעד שתי מדינות, אבל ידיה מחבקות את המתנחלים ומציבות מכשולים למו"מ בצורת תנאים מקדימים למו"מ כמו הדרישה להכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי. ולבני אמנם מפלפלת את המילה 'שלום', אך לאחר הבחירות היא מתכוונת לשבת בממשלת הסרבנות".

ח"כ בוז'י הרצוג אמר כי העבודה לא תומכת במהלך חד צדדי מול הפלשתינים. "צריך להביא את הפלשתינים למשא ומתן. זה ניתן וזה אפשרי ואי אפשר לבוא ולהגיד אנחנו מדחיקים ואנחנו פועלים חד צדדית. ההכרה בעקרונות שתי מדינות הוא תהליך חשוב. יש לי טראומה כמי שהיה שר השיכון ממשלת שרון. לפני שמחליטים ללכת למהלך חד צדדי חייבים לעשות הכל כדי למצות את המשא ומתן. ברור שצריך להכין את העם לאפשרות הזו אבל להגיד במודע ובמוצהר שהולכים למהלך חד צדדי - אני עדיין לא שם".

נציגת הליכוד, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה כי "מנהיג שמגבה שלטון טרור שיורה על אוכלוסיה אזרחית. צריך להסתכל לפלשתינים בעיניים ולראות מה הם רוצים. הם אומרים שהם לא רוצים שתהיה לנו מדינה". חוטובלי תקפה את נציגי מפלגות השמאל ואמרה שהם מוכרים לציבור אשליה ורעיונות הזויים שפוגעים בישראל כמדינה דמוקרטית.

מספר 2 בתנועתו של לפיד, שי פירון נשאל מה העמדה המדינית של יש עתיד. "חידוש המו"מ. ללא מו"מ יש עתיד לא תהיה חלק מהממשלה. חידוש המשא ומתן הוא תנאי לישיבה בממשלה", אמר. "הממשלה הזו מצהירה הצהרות בומבסטיות. תפסיקו עם מילים שאתם לא מאמינים להן כי גם אנחנו לא מאמינים להן. בואו נפסיק לשקר שאין בעיה. יש בעיה מדינית ויהודית. אנחנו מאבדים את השיח היהודי על השאלה הזו".