לא יתחמק ממס: בלגיה תעביר תיקו של מנכ"ל LVMH לצרפת

ברנאר ארנו ביקש אזרחות בלגית, ככל הנראה כדי להתחמק מהמס בצרפת

רשויות המס בבלגיה עשויות להעביר את תיקו של איל המותרות הצרפתי ברנאר ארנו לעמיתיהם בפריז לצורך בדיקה מדוקדקת יותר של החברות שפועלות בבריסל ושמסונפות ליצרנית המותרות LVMH. כך דיווחו אמצעי התקשורת.

ג'ון קרומבז, השר הבלגי הממונה על מניעת המרמה, אמר שבלגיה תחלוק עם צרפת כל מידע על "חברות קש" מקומיות ששייכות לאיש העשיר ביותר בצרפת. כך דיווח אתמול (שבת) העיתון "De Tijd".

עד למועד פרסום הכתבה לא השיבו פקידי ממשלה לפניות שבהן התבקשו להגיב. LVMH פרסמה הודעה שבא נאמר שהחברות הבלגיות שלה מצייתות לכל החוקים.

ארנו בן ה-63 עורר השנה זעם ציבורי רב בצרפת כשהתברר שהוא מבקש אזרחות בלגית ובמקביל טוען שהמהלך אינו נובע משיקולי מס. עשירים אחרים, בהם השחקן ז'ראר דפרדייה, מצהירים ששיעורי המס הגבוהים בצרפת והעלאות המס האחרונות הם שגרמו להם להחליט לעזוב את המדינה. זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד במאי, השיק נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מס הכנסה של 75% על הכנסות גבוהות מ-1 מיליון אירו (1.3 מיליון דולר).

היומון הבלגי "ל'אקו", דיווח שאחזקותיו של ארנו בבלגיה כוללות כמה חברות שרשומות באותה כתובת בבריסל ושסך נכסיהן מגיע ל-7 מיליארד אירו.

"אם ברנאר ארנו עובד עם חברות שאינן אלא חברות קש בבלגיה, עלינו לדווח על כך לרשויות המס בצרפת", אמר קרומבז.

LVMH הודיעה כי "הופתעה" מהדיווחים בתקשורת, והכחישה כי ביצעה עבירה כלשהי. "לחברות של קבוצת ארנו ו-LVMH יש פעילויות כלכליות אמיתיות מאוד בבלגיה, שבה הן פועלות עשרות שנים", נאמר בהודעה ששלחה החברה. "כל הפעילויות מתבצעות תוך ציות מלא לחוקי המס בבלגיה וכן לחוק הבינלאומי".