כור מרחיקה סכנה מקרדיט סוויס: השיגה תנאי אשראי חדשים

הסדרי אשראי חדשים של כור עם הבנקים המלווים ■ מחיר הרצפה בגינו קמה לסיטי ומורגן סטנלי זכות להעמדה לפירעון מיידי של האשראי ירד ל-11.26 פר"ש ■ מעלות חתכה דירוג IDB: "סכנה ברורה ומיידית לאירוע כשל פירעון כללי"

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן IDB, ממשיך בניסיונות להרוויח זמן ולנסות ליצור נזילות בין שכבות הפירמידה העסקית שלו. הבוקר (ב') הודיעה כור , המחזיקה במניות הבנק השוויצרי קרדיט סוויס, כי הגיעה להסדרי אשראי חדשים ומשופרים עם הבנקים הזרים סיטי ומורגן סטנלי בקשר עם תנאי ההלוואה לתקופה של שנתיים נוספות.

על פי הודעת כור, ניתנה לחברה זכות להביא את הסדרי האשראי לסיומם או להקטין את מסגרות האשראי באופן חלקי, בכל עת וללא תשלום, למעט בתקופה הראשונה של ששה חודשים.

הבשורה החשובה של הדיווח הנוכחי נעוצה בהורדת מחיר הרצפה של מניית קרדיט סוויס, בגינו קמה לסיטי ומורגן סטנלי זכות להעמדה לפירעון מיידי של האשראי למחיר של 11.26 פרנק שוויצרי.

בנוסף, עודכן דירוג האשראי המינימלי של קרדיט סוויס, אשר דירוג נמוך ממנו מקנה לבנקים המלווים זכות להעמדה לפירעון מיידי של האשראי ל-'Baa1' על ידי מוד'יס ו-'+BBB' על ידי S&P.

כמו כן, הקטינה כור את ההיקף הכולל של מסגרות האשראי באמצעות חלק מהסכום המופקד בפקדונות המשועבדים לטובת הבנקים הזרים להיקף מקסימלי של 350 מיליון פר"ש (175 מיליון פר"ש לכל בנק). יתרת החוב תעמוד על 304 מיליון פר"ש.

בתוך כך, סוכנות הדירוג מעלות-S&P הורידה את דירוג האשראי של IDB החזקות בעקבות אי תשלום 65 מיליון השקלים למחזיקי אג"ח ד', וזאת על רקע המגעים המתקיימים בין נציגות מחזיקי האג"ח לבין הקבוצה. הדירוג הורד ל-"SD" (רש"ת: selective default).

"בהינתן מעמדה הפיננסי אנו סבורים שהחברה עומדת בפני סכנה ברורה ומיידית לאירוע כשל פירעון כללי, בין אם כתוצאה מחוסר יכולת לעמוד בהתחייבויותיה עקב קריאתם של הנושים לפירעון מיידי של הלוואות, ובין אם כתוצאה מכניסה להסדר חוב עם נושי החברה", כתבו האנליסטים בסקירה.