מניית היום: מזנקת 13% לאחר הצלחה בניסוי לבדיקת סרטן

התוצאות הושגו במהלך ניסוי קליני שנערך לבדיקת יכולת טכנולוגיית ה-CellDetect לניטור הישנות של תאי סרטן שלפוחית השתן, שוק המוערך בכ-200 מיליון דולר בשנה בארה"ב בלבד

חברת מיקרומדיק , חברת פיתוח ומסחור, הפועלת ליצירת ערך באמצעות אשכול חברות העוסק בדיאגנוסטיקה סרטנית, הודיעה הבוקר (ג') כי התקבלו תוצאות ביניים חיוביות מניסוי קליני לבדיקת יכולת טכנולוגית ה-CellDetect של זטיק, חברה-בת בשליטתה המלאה של חברת מיקרומדיק, לאתר תאי סרטן שלפוחית השתן בדגימות שתן.

תוצאות ביניים אלה התקבלו משלב כיול השיטה ונבדקו על 42 דגימות שתן, באמצעות הטכנולוגייה והושוו לתוצאות ביופסיה או ציסטוסקופיה (במקרה בו לא נלקחו ביופסיות). התוצאות שהתקבלו מצביעות על כך שרגישות השיטה המפותחת עומדת על 94% וסגוליות השיטה על 88%.

ד"ר עדי אלקלס, מנהל מדעי ופיתוח עסקי של מיקרומדיק: "פיתוח בדיקה דיאגנוסטית לניטור חזרתיות של סרטן שלפוחית השתן עשויה להוות פריצת דרך באבחון אחד מסוגי הסרטן בעלי שיעורי ההישנות הגבוהים ביותר. הבדיקה המפותחת פונה לשוק גדל וצומח ועשויה להעלות את שיעור גילוי המחלה, למנוע סבל לחולים, לחסוך עלויות של בדיקות מיותרות וסיבוכים ולהציל חיים. זטיק היא חברה מבטיחה באשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית ולאחרונה הגיעה להישגים חשובים - קבלת פטנטים לטכנולוגיה בארה"ב וביפן ואישור לשיווק בסין של מוצר ה-CellDetect המיועד לאבחון סרטן צוואר הרחם".

ד"ר ויוי זיו, COO במיקרומדיק: "תוצאות הביניים המוצלחות שהתקבלו מהוות עוד הוכחה לפוטנציאל של הפלטפורמה ומהוות אבן דרך משמעותית בפיתוח הערכה הדיאגנוסטית לניטור הישנות של סרטן שלפוחית השתן. לאור התוצאות החיוביות שהתקבלו, אנו נערכים לביצוע ניסוי קליני סמוי, רב מרכזי, אשר להערכתנו יכלול מאות דוגמאות ותוצאותיו יאפשרו לחזק את התוקף הסטטיסטי של הממצאים שהתקבלו, ולקדם את התהליכים הרגולטוריים לצורך מסחור השיטה. להערכתנו הניסוי יחל ברבעון הראשון של שנת 2013 וצפוי להסתיים עד לסוף שנת 2013. בטכנולוגיית צביעת התאים של זטיק טמון פוטנציאל לבדיקות דיאגנוסטיות מרובות ובמגוון אפליקציות."

סרטן שלפוחית השתן הינו השישי בשכיחותו בגברים בעולם וקרוב ל-300,000 מקרים חדשים מאובחנים בכל שנה בעולם. שכיחות המחלה גבוהה פי שלוש בגברים לעומת נשים. מוערך כי בשנת 2012 צפויים מעל 73,000 מקרים חדשים בארה"ב בלבד, עם 15,000 מקרי מוות מהמחלה בקירוב. מוערך כי מעל 500,000 אנשים בארה"ב, ומעל שני מיליון אנשים בעולם חולים בסרטן שלפוחית השתן.

בנוסף, מאופיין סוג סרטן זה בשיעור חזרה גבוה של המחלה (מעל 75%), המציב אותו כסרטן עם שכיחות חזרתיות הגבוהה מכל סוגי הסרטן. בעולם המפותח, גורמי הסיכון המרכזיים למחלה כוללים עישון, וחשיפה מקצועית לחומרים מסרטנים. הבדיקה המפותחת מיועדת לשוק ניטור ההישנות של סרטן שלפוחית השתן, המוערך בכ-200 מיליון דולר בארה"ב.