זעקי ארץ אהובה

ל"ארץ נהדרת" יצא תבשיל דלוח למרות תקופת ההכנה הארוכה

כמה הערות על תוכנית הבכורה של "ארץ נהדרת", יום ב' 20:50, ערוץ 2 קשת

במילה אחת: אכזבה. בשתי מילים: אכזבה גדולה, בקצת יותר: למעט החיקוי החד-פעמי של אסי כהן לאביגדור ליברמן, הצגה מתוחכמת של נפתלי בנט כמעין גאדג'ט ועוד שני קטעים סבירים, הייתה הפתיחה לעונה העשירית של "ארץ נהדרת" כושלת למדי.

החיקויים - פעם הנשק הסודי של התוכנית - היו בינוניים ובעיקר לא רלוונטיים (כמו ההתעקשות להכניס בכוח את שאול מופז, שלפי הסקרים לא עובר את אחוז החסימה, לפאנל המתמודדים רק מפני שיש חיקוי שלו בארסנל).

סדרת הרשת הקצרה הייתה אמנם מוצלחת, אבל וולגרית, באופן שמסביר מדוע מקומה ברשת. אפרופו רשת, אפילו החיקוי המוצלח ביותר, זה של יובל סמו למירי רגב (סליחה: חברת הכנסת מירי רגב), התבסס על קטע וידיאו שרץ ברשת באופן ויראלי, ועל כן היה סתום עבור חלק גדול מהצופים שלא הכירו את המקור.

הכישרון האצור בצוות של "ארץ נהדרת" הוא אדיר, אבל קשה להבין איך אחרי תקופת הכנה כה ארוכה יצאה לאחת ההפקות המושקעות בישראל תבשיל דלוח שכזה.

חטופים בצמרת

"חטופים", פרק אחרון לעונה, יום ג' 22:40, ערוץ 2 קשת

בעוד צופי "ארץ נהדרת" מייחלים לשובו של אסי-אביגדור כהן-ליברמן לצוות, הרי שצופי "חטופים" מייחלים לשובו של כהן לארץ. עונה שנייה מוצלחת למדי של "חטופים" תסתיים הערב (ג') בפרק שבו אמורה להיות מוכרעת השאלה הזאת.

זאת הייתה עונה מוצלחת לסדרת הדרמה המושקעת הזאת. בעוד אחותה האמריקנית - "הומלנד" נגררת אל מחוזות הפנטזיה וסופגת אש וגופרית מהמבקרים שהיללו את עונתה הראשונה - הרי שבישראל, למרות הקומפקטיות היחסית שכופה על "חטופים" המרחק מהוליווד, נשמר הקשר בין העלילה לבין המציאות.

גם בישראל נתוני הרייטינג היו מצוינים ושברו את כל השיאים לסדרת דרמה, בוודאי בהתחשב בשעת השידור המאוחרת יחסית.

כפי שציינתי כאן בעבר, למרות שבאופן אישי אני מסתייג מהז'אנר, הרי שלמן התסריט ודרך המשחק המצוין, "חטופים", גם בעונתה השנייה, שמרה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מעל כולם, כמובן, אסי כהן שהצליח לגלם דמות חצויה באופן שגורם אפילו לצופה בבית להרהר האם לנו הוא או לצרינו?