עמיר פרץ נגד סילבן שלום: "מתרחש כאן גן עדן של שוטים"

פרץ הגיב על דברי שלום בוועידת המלונאים בת"א, בנוגע למספר התיירים שהגיעו לישראל ב-2011: "אני רוצה לשבור את האווירה האופטימית. שמעתי את סילבן וכמעט יצאתי לרקוד ברחובות"

"מה שמתרחש כאן זה גן עדן של שוטים. אם היה תהליך מדיני היו הרבה יותר מ-3.5 מיליון תיירים בישראל", כך אמר עמיר פרץ, המתמודד ברשימת "התנועה" של ציפי לבני בפאנל "תיירות 2013 בראי הממשלה הבאה" בוועידת המלונאים שהתקיימה היום בתל אביב.

פרץ אמר את הדברים בעקבות דברים שהשמיע בפאנל סילבן שלום, השר לפיתוח הנגב והגליל, לפיהם "3.5 מיליון תיירים בישראל הוא הישג גדול ובמיוחד כשמדובר בתקופה של מיתון באירופה ובארה"ב". עוד אמר שלום ש"התעשייה התיירותית, הנמצאת בשנה הכי טובה שלה, מתפתחת מאוד והממשלה צריכה להמשיך ולחזק אותה גם בימים טובים וגם בימים רעים".

פרץ בתגובה נוספת לדברי סילבן: "אני רוצה לשבור את האווירה האופטימית. שמעתי את סילבן וכמעט יצאתי לרקוד ברחובות. מבחינתו הכל בסדר ותכף רכבת תיסע כאן מקצה לקצה".

עוד אמר כי הממשלה חיזקה את החמאס והחלישה את אבו מאזן במכוון. בתגובה לדברים האלה אמר שלום: "אני רוצה שתחזור בך כי יש גבול שלא עוברים. אי אפשר לומר שהממשלה חיזקה במכוון את החמאס. אין לדברים האלה קשר למציאות. כמו ערפאת גם אבו מאזן אמר לא, אז בואו נפסיק להטיל את האשמה עלינו".

דובר אחר בפאנל, שר התיירות לשעבר בוז'י הרצוג, אמר כי יש להכיר בתיירות כתעשייה בעדיפות לאומית. כמוהו סבורים יתר הדוברים בפאנל. כך למשל, פרץ אמר בנושא: "אין ספק שמדינת ישראל היתה צריכה להכריז על ענף התיירות כענף בעדיפות לאומית".

אורי אוריאל מהבית היהודי אמר בפאנל כי ענף התיירות הוא אחד הענפים המובילים במשק. "כל אחד מהדוברים כאן הסביר מה צריך היה לעשות, והשאלה היא למה זה לא נעשה". עוד אמר כי הענף ראוי לעידוד ממשלתי משמעותי בפריפריה ובמרכז הארץ וכן להשקיע יותר במאמצי השיווק בהרבה שפות".

דובר נוסף בפאנל,יעקב פרי, ראש השב"כ לשעבר ומתמודד ברשימה של יאיר לפיד יש עתיד, אמר: "יש לנו תעשיית תיירות שגרתית אך לא פורצת דרך". עוד אמר כי היחס הישראלי לתייר לוקה ושבגלל שענף התיירות הוא ענף שירותי קשה לו לגייס כוח אדם איכותי.

עוד אמר כי אין להתעלם מהעובדה שיש התפתחות של אתרי תיירות מתחרים וזולים יותר באזור. "המדינה לא משכילה לעזור ולתמרץ עסקים קטנים בתחום התיירות. צריך להכיר בתיירות כגורם כלכלי וכתעשייה בעדיפות לאומית". בנושא המדיני אמר פרי כי "אין ספק שהמדינה צריכה לחזור לשולחן המו"מ".

באשר לתיק התיירות, אמר אריאל מהבית היהודי כי מפלגתו תשמח להחזיק בתיק הזה. "יש לנו תוכנית להיות בקואליציה ותיק התיירות יהיה בשבילנו כבוד גדול". ח"כ בוז'י הרצוג, שדיבר אף הוא בוועידה אמר בעניין הזה כי "יש לי מחשבה לסייע לעם ישראל הרבה תחומים. אני לא עוסק כאן בתיקים".