לא תקומו מהספה: הטלוויזיה ששווה 84 אלף שקל

LG משיקה מסך 84 אינץ' ומגבילה את המלאי ל-84 יחידות ■ לא מדובר ברף חדש: מסכי ה-103 אינץ' של פנסוניק היו יקרים בהרבה - 340 אלף שקל

טכנולוגיית האולטרה HD עושה עלייה לישראל, כאשר חברת LG תהיה הראשונה לבצע השקה. היצרנית הקוראינית הודיעה היום (ד') כי הדגם היחיד שלה כרגע לשוק, המגיע בגודל 84 אינץ', יעלה לא פחות מ-84 אלף שקל - שזה בעצם 1,000 שקל לאינץ'.

לטענת החברה, המלאי מוגבל ל-84 יחידות, ויהיה מעניין לראות בתוך כמה זמן החברה תצליח למכור את כל היחידות שלה. לא מדובר ברף חדש למחיר של מסך בארץ, כאשר מסכי ה-103 אינץ' של פנסוניק היו יקרים בהרבה - 340 אלף שקל.

מסכי האולטרה HD הם קפיצת מדרגה לעומת המסכים הקיימים היום בשוק. המסך מאפשר 8 מיליון פיקסלים לפריים ורזולוציה הגבוהה פי 4 (רזולוציה של 3840 על 2160 פיקסלים) מאיכות של מסכי Full HD.

הטכנולוגיה מציעה מסך עם צבעים עמוקים, חיים וחדים יותר, כך שמדובר בשדרוג בחוויה לה רגילים היום. הבעיה הגדולה עם ה-4K הוא מגוון התכנים המצומצם הקיים היום, ועצם זה שאין עדיין מכשירי בלו ריי שמסוגלים להקרין סרטים בטכנולוגיה - דבר שייפתר בחודשים הקרובים.

הדגם של LG נחשב לסמארט TV, כאשר הוא מאפשר גישה לחנות האפליקציות של החברה, וגם גלישה באתר הסרטונים יו-טיוב, הרשת החברתית פייסבוק ובאפליקציית הסרטים והתוכן של וואלה.

כרגע, מבחר התכנים המקומיים ב-LG מצומצם, אבל הנציגות הישראלית טוענת כי הדבר ישתנה בעתיד הקרוב, ושירות הזמנת סרטי קולנוע יגיע למסכים שלה ב-2013. מדובר בשירות שהחברה הבטיחה שיהיה זמין כבר במהלך 2012, הבטחה שלא מומשה עדיין.

המסך כולל גם תמיכה בטכנולוגיית תלת-ממד פאסיבית (בדומה לבתי-הקולנוע), ובניגוד לטכנולוגיה האקטיבית הקיימת אצל יצרניות אחרות, כמו סמסונג.

היתרון הגדול של התלת-ממד הפאסיבי הוא העלות הנמוכה של המשקפיים. מצד שני, איכות התמונה קצת פחות טובה.

ב-LG גם טוענים כי המסך מספק איכות צליל גבוהה, בזכות מערכת סאונד 2.2, הכוללת סאב וופר כפול.