מנהל קשרי המשקיעים בחברת החשמל - מראשי הוועד

מוטי לוי, שזכה בתפקיד ללא מכרז, מונה כאיש אמונו של סמנכ"ל הרגולציה אורן הלמן ■ ייצג במקביל את החברה מול המשקיעים ואת העובדים מול הנהלת החברה בנושא הפנסיה וקרן החשמל חינם ■ אמש: מיקו צרפתי נבחר מחדש ליו"ר הוועד

מוטי לוי, איש הכספים של ועד עובדי חברת החשמל, מונה לנהל את יחידת קשרי המשקיעים החדשה שהוקמה במסגרת החטיבה לרגולציה, תקשורת וקשרי ממשל של סמנכ"ל החברה אורן הלמן. בתפקידו החדש יהיה לוי אחראי על הקשר עם שוק ההון ובכלל זה עם חברות דירוג האשראי, המשקיעים והגופים המוסדיים.

לוי, חבר המזכירות הארצית של הוועד, מונה לתפקיד ללא מכרז ובהנהלת החברה טוענים כי הסיבה לכך היא שמשרתו הוגדרה משרת אמון. בעתיד ישודרג מעמדו למנהל מחלקה ואולי אף לסגן מנהל אגף. לוי הוא איש הוועד השני שזוכה לקבל משרת אמון מהלמן שמונה איש ועד אחר לעוזרו האישי. מינויו מעיד על התחזקות נוספת במעמדו של הלמן בתוך החברה ומבטא את מידת האינטימיות בקשרים שבין ההנהלה הבכירה וראשי הוועד בחברת החשמל.

מינויו של לוי מעורר בין היתר שאלה של ניגוד עניינים. בתפקידו החדש ייחשף לוי למידע רגיש ביותר מבחינת הנהלת החברה והוא אמור לפעול לקידום האינטרסים של ההנהלה כלפי המשקיעים ושוק ההון.

במקביל הוא ממשיך לייצג את הוועד במו"מ מול ההנהלה על רפורמה בחברה ובנושא הפרשות היתר בסך מיליארדי שקלים שההנהלה העבירה לקרן הפנסיה של העובדים - אינפיניטי. בנוסף הוא מרכז את המו"מ מטעם הוועד המתנגד לשחרור כספי חשבון הנאמנות שבו הפקידה הנהלת חברת החשמל מעל 2 מיליארד שקל עבור חשמל חינם והטבות שכר לגמלאי החברה.

הוועד מתנגד לדרישת ההנהלה וצוות הרגולטורים לרוקן את חשבון הנאמנות, למרות שמבקר המדינה קבע כי הכספים בחשבון הופקדו שלא כדין ויש להשיבם.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "לנוכח המשבר הפיננסי הוחלט להקים יחידת קשרי משקיעים בחטיבת קשרי ממשל ותקשורת על מנת לחזק את הקשר עם סוכניות הדרוג, הגופים המוסדיים והבנקים. הנהלת החברה העבירה לתפקיד זה את מר מוטי לוי, כלכלן בכיר בחברה. לוי, בעל תואר ראשון בכלכלה של האוניברסיטה העברית ותואר שני במינהל ציבורי".

עוד נמסר: "בשמונה השנים האחרונות משמש לוי דירקטור וחבר ועדת השקעות בקרן הפנסיה של עובדי חברת החשמל, שהיקפה הוא כ- 22 מיליארד שקל. המשרה אינה מהווה קידום עבור מר לוי. עוזר הסמנכ"ל אינו חבר ועד, הוא בעל תואר במשפטים אותו סיים בהצטיינות ובעל ניסיון רב ברגולציה ובתקשורת, לכן הוא מתאים בהחלט לתפקיד עוזר הסמנכ"ל שאלה הם תחומי עיסוקו".[

מיקו נבחר ליו"ר ועד העובדים

דוד (מיקו) צרפתי נבחר אמש מחדש ליו"ר המזכירות הארצית של ועד עובדי חברת החשמל. צרפתי גבר בהצבעה חשאית על יו"ר ועד המהנדסים הצפוני יעקב חי, וימשיך בתפקיד אותו הוא ממלא מאז שנת 2006.

צרפתי יחליף בתפקיד את יו"ר הועד המיתולוגי יורם אוברקוביץ' שנפטר בפתאומיות. צרפתי נחשב למוביל הקו הפרגמטי הדוגל בשיתוף פעולה עם ההנהלה והצהיר פעמים רבות בעבר על תמיכתו ביישום רפורמה בחברה. לאחרונה אמר צרפתי במהלך ישיבת ועדת הכספים של הכנסת כי מבחינתו אפשר לחתום על הרפורמה מחר.