דרעי: "לא סומך על ביבי, חושש שיקצץ לחלשים כי זה הכי קל"

(עדכון) - צפו באריה דרעי מתראיין לחגי גולן בתוכנית "בארבע עיניים" בגלובס TV ■ על גיוס חרדים: "הליכוד יגמור עם 30-35 מנדטים, לא יותר. באחריות" ■ "לא רואה אפשרות שתיק השיכון לא נשאר בידי ש"ס"

"הליכוד יגמור עם 30-35 מנדטים, לא יותר, באחריות, והוא יצטרך את ש"ס החזקה עם 15-16 מנדטים, ואז אנחנו ננהל מו"מ". את הדברים האלה אומר היום (ה') אריה דרעי בראיון לחגי גולן בתוכנית "בארבע עיניים" בגלובס TV. להלן חלק מהראיון, שיפורסם במלואו הערב במהדורה המודפסת ובגלובס TV.

- הנגיד פישר אמר השבוע שהסיבה המרכזית לכך שמחירי הנדל"ן לא מפסיקים לעלות היא חוסר היצע, וחוסר היצע נובע ממדיניות ממשלתית שמיושמת על ידי משרד השיכון, שאתם עומדים בראשו.

‎‎‏"אין ספק שיש בעיה. אריאל אטיאס הוא שר השיכון ארבע שנים. לפני שהוא הגיע, בערך למעלה מעשור לא שיווקו קרקע במדינת ישראל. הוא בא וזיהה את הבעיה. בחור צעיר ומוכשר הציף בכל כוחו את הבעיה, כמה שהיה יכול להתמודד. הוא עשה רפורמה במינהל עם שביתות אדירות, ושיווק קרקעות למאות אלפי יח"ד".

- ‎‎ההיצע עדיין קטן.

‎‎‏"אי אפשר ביום אחד. זה לא תלוי בו. יש חסמים אחרים שלא תלויים בו. עובדים מקצועיים שלא מייבאים, למשל. מה הוא אשם בזה? או תשתיות או תכנון ובנייה שהוועדות המחוזיות והמקומיות תוקעות. הוא מנסה. שמעתי מנתניהו, שאמר לי כמה פעמים כמה אריאל אטיאס מוכשר וחבל שאין עוד שרים כמוהו בליכוד. עכשיו, פתאום 'משרד השיכון בידנו'".

בראיון התחייב דרעי להשאיר את תיק השיכון בידי ש"ס ("לא רואה אפשרות שתיק השיכון לא נשאר בידי ש"ס"). דרעי התייחס גם לסוגיית גיוס חרדים ואמר: ‎‎‏"אני משוכנע שלזה ניתן למצוא פתרון. כל ההצהרות הן בומבסטיות לפני הבחירות; אחרי הבחירות כולם יבינו שבכוח אי אפשר לגייס את החרדים ואת הערבים. חייבים להגיע להסדר".

-‎כולם מסכימים שאחרי הבחירות יצטרכו לעשות קיצוץ בתקציב או תוספת מיסים. מדברים על מספרים מאוד גדולים: 15-20 מיליארד שקל. יש לך רעיון מאיפה מביאים את הכסף?

‎‏"אין רעיונות קלים. אני רק רוצה להיות ליד ההגה, ליד הידיים של ביבי שהולכות לקצץ. אני רוצה לנווט את הידיים הללו. כיוון שאני לא סומך עליהם בדברים הללו. הם הולכים לקצץ לחלשים כי זה הקיצוץ הכי קל והכי פחדני. יצטרכו קודם כל לעשות מבחני הכנסה. הגיע סוף סוף הזמן שמדינת ישראל תהיה כמו ארה"ב וכמו רוב מדינות העולם ותעשה מבחני הכנסה. לא יכול להיות שכל הקצבאות וכל ההטבות שהמדינה נותנת יינתנו שווה בשווה לי ולך ולמי שמרוויח 4,000 שקל. למה אני צריך לקבל אם יש לי פנסיה של 15 אלף שקל ואתה מרוויח 20 אלף שקל? אנחנו לא מעמד גבוה, אבל למה אנחנו צריכים לקבל את אותה קצבת ילדים כמו שמקבל מי שאין לו אפילו שכר מינימום.

"דבר שני, המע"מ לא יכול להישאר אותו דבר. על לחם פשוט ועל מים ועל חלב, שמן, ביצים - לא יכול להיות שעל חשמל יהיה אותו מע"מ למשפחות נזקקות כמו שהמע"מ על דירות יוקרה. זה הכל מיליארדים".

"הליכוד-ביתנו - רשימה של רוסים ולבנים"

מוקדם יותר היום יצא דרעי במתקפה חריפה על הליכוד-ביתנו בעקבות דבריו של אביגדור ליברמן בעיתון החרדי "משפחה". לאחר שליברמן הפגין זלזול ולעג לש"ס, דרעי פרסם הודעה בה הוא מכנה את הליכוד-ביתנו "רשימה של לבנים ורוסים".

"היום התגלה מי בעל הבית האמיתי בליכוד-ביתנו", נכתב בהודעה. "ישראל-ביתנו ביצעה השתלטות עוינת על הליכוד. ממפלגת העם, הפכה הליכוד ביתנו למפלגה יהירה וזחוחה שמייצגת רוסים ולבנים. הם השפילו את כחלון וכעת הם רוצים להשפיל את שאר השרים הספרדים. זו קריאת השכמה לכל הספרדים - שובו הביתה, הליכוד כבר לא ביתכם, ש"ס היא ביתכם הטבעי והאמיתי. רק ש"ס חזקה תשמור על הספרדים בממשלת נתניהו הבאה".

כחלון אמר היום בתגובה לדברי דרעי: "הדברים אינם נכונים. אני מציע לאריה דרעי למצוא גימיקים אחרים ואם מחליט להשתמש בשמי לפחות שיאמר דברים אמיתיים וידבוק בעובדות. אני חלק מהליכוד-ביתנו; כך הייתי וכך אשאר".

‏*** הראיון המלא - בסרטון המצורף