לא להתנפל על טבע

אין סיבה להחזיק בטבע בשלב זה, אלא אם אתם ממש רואים לגביה ערך כלכלי שאחרים לא רואים

מגמת העליה של תל אביב 25 לא התפתחה במסלול שחשבתי. לא משנה הסיבה, המדד נשאר במסלול האופקי שלו. מדובר באי דיוק לטווח הקצר שרלבנטי בעיקר למי שעמוס באופציות רכש ומאבד זמן. מי שמשקיע במניות עצמן, התנודתיות הזו של תל אביב 25 היא עוד אחת מני תקופות הפוגה רבות שיש לגלות כלפיהן סבלנות.

כרגע מה שרואים על הגרף זה תצורה של האות M. אני לא סבור שזו פסגה כפולה ואני חושב שהתמיכה באזור ה-1,160 חזקה מהמשמעות הדובית של תצורת M. לכן, הגדרת המגמה לטווח הארוך נשארת מגמת עליה ומכיוון שאנחנו קרובים לתמיכה, אז גם הגדרת המגמה לטווח הקצר. נחמד יהיה לראות בהקשר הזה תמיכה מעל 1,180 וחשוב יהיה לראות תמיכה מעל 1,160. מהלך מתחת ל-1,160 יחשב סימן מכר.

גם בהקשר של מלאנוקס , מניה שמרגשת את משקיעי השוק המקומי, ישנם סימנים לכך שהיא מוצאת את נקודת שיווי המשקל שלה. לחץ המוכרים נרגע. אבל, חשוב לזכור שיש לה התנגדות חזקה ב-75 דולר ויש סיכוי גבוה שמשקיעים אמריקאיים המייחסים חשיבות גבוהה לניתוח הטכני ימכרו את המניה אם תגיע לשער הזה. תרשמו לפניכם.

ביחס לטבע אציין שאין עדיין סיבה לאופטימיות. ניכר לחץ של מוכרים, המניה יצרה נקודת שפל חדשה ונראה שתמשיך לרדת. כדאי לציין גם שמזה 3 שנים, וגם בימים אלו, טבע חלשה מסקטור הבריאות כפי שהוא בא לידי ביטוי ב-ETF XLV ולכן אין סיבה להחזיק במניה בשלב זה, אלא אם אתם ממש רואים לגביה ערך כלכלי שאחרים לא רואים.

קו ההפרדה: 1,390

בוול סטריט לא זכינו לחגיגות סוף שנה ראויות. הצוק יצר שיתוק. יש תיזה שאומרת שהאנרגיה השורית מצטברת ותתפרץ כאשר הסוגייה תיפתר. כלומר, לא אבדנו את עליות סוף השנה, הן צבורות ומחכות להתממש. אני לא סבור כך. מומנטום שלא מוצא ביטוי דועך שכן מדובר ברגש, לא באנרגיה שנדחסת לאיזה שהוא חלל. אז החמצנו את עליות סוף דצמבר. יצאנו במצב מתוח לסוף השבוע כאשר רק יום שני מפריד בין 2012 ל-2013, יום מסחר שצפוי להיות דליל. נשאיר את הגדרת המגמה כמגמת עליה עם תמיכה ב- 1,390 (S&P500). לרמה זו מתנקזים כמה מקורות לתמיכה כך שנראה שהיא קו ההפרדה בין המשך מגמת העליה למעבר לירידה. אינטואיטיבית, העובדה שעניין הצוק יפתר בצורה זו או אחרת ומוניטין של ינואר כחודש חיובי מדברים בעד סבלנות ביחס למגמת העליה.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת בי.פלוס.דו-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון בע"מ ואסטרטג השקעות של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.