צפו בקמפיין של בל"ד: ליברמן שר את "התקווה" בערבית

בסרטון שהועלה אתמול לרשת מטעם המפלגה הערבית, נראים חברי כנסת מהימין כשהם מחוקקים, כביכול, חוקים גזעניים נגד ערבים שברקע מתנגן ההמנון הלאומי, "התקווה", בלחן ערבי מוכר השייך לזמר ירדני מפורסם

תנועת בל"ד השיקה אתמול (ש') את הקמפיין האינטרנטי שלה לקראת הבחירות לכנסת ה-19, שבו מככבים לא אחרים מאשר חברי כנסת מהימין, וביניהם שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, ח"כ זאב אלקין וח"כ דני דנון. מי שלא מופיעה בסרטון השנוי במחלוקת היא דווקא הפרלמנטרית השנויה במחלוקת חנין זועבי, שהיום נקבע בבית המשפט העליון כי לא תיפסל מהתמודדות בבחירות.

בסרטון הווידאו שפרסמה התנועה הערבית, נראים חברי הכנסת הנזכרים לעיל ואחרים מהימין, כגון אריה אלדד ומיכאל בן-ארי (עוצמה לישראל), כשהם מרקדים לצלילי ההמנון הלאומי, "התקווה", כשברקע נשמע עיבוד מוזיקלי חדש לפי לחן של שיר פופולארי בעולם הערבי, השייך לזמר ירדני מוכר.

כמו כן, נראה בקליפ שר החוץ לשעבר במליאת הכנסת, כשהוא מעלה הצעת חוק, כביכול, שמטרתה לשלול אזרחות מאזרחים ערבים מבלי שיתחייבו לשיר את ההמנון. את התמונה מלווה קריין, שמזהיר כי "האנשים שאתם רואים בקמפיין הזה עלולים לחוקק חוקים גזעניים נגד ערבים". לאחר מכן הוא מוסיף, כי "עליכם למנוע זאת על ידי הצבעה לבל"ד".

"מטרת הקמפיין היא שהצעירים הערבים יידעו למי להצביע", אמר גורם בתנועה. "אם לא יצביעו לבל"ד - עליהם להצביע למפלגה ערבית אחרת". מנגד, נמתחה ביקורת מטעם מפלגות ערביות אחרות על הקמפיין של השנוי במחלוקת, בטענה שהדבר עלול לעורר אפקט נגדי בכך שצעירים ערבים ישננו את מילות "התקווה".

לקראת השנה האזרחית החדשה, שתחול בעוד יומיים, בירכה ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, את ציבור דוברי הרוסית על זכותם לחגוג את חגם. גלאון, ילידת ברית המועצות לשעבר, הבהירה כי הוא כופרת באלה שמאשימים וטוענים כי מדובר בחג נוצרי, והדגישה כי מדובר בחג אזרחי.