הממשלה התעלמה מהאפשרות למנוע העלאת שכר הח"כים

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ציין בפני מזכיר הממשלה כי בשנים כשהיה משבר כלכלי הקפיאו את השכר לנוכח הגירעון התקציבי, והוא ביקש להביא זאת לתשומת-לב הממשלה

אחרי הבחירות ידרשו קיצוצים? אם זה תלוי בממשלה, הם לא יחולו על משכורות הח"כים והשרים. לפני כחודש וחצי פנה יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, אל מזכיר הממשלה, צביקה האוזר במכתב, וביקש את עמדת הממשלה לגבי הקפאת שכר חברי הכנסת. גפני ציין שבשנים קודמות כשהיה משבר כלכלי, הקפיאו את השכר לנוכח הגירעון התקציבי, והוא ביקש להביא זאת לתשומת לב הממשלה. עד כה לא זכה גפני למענה מגורם כלשהו בממשלה, ומחר על פי החוק יעודכן שכר חברי הכנסת.

על פי החלטות נושאי שכר ומשרה ברשויות השלטון, יש לעדכן בתחילת כל שנת כספים את שכרם של נשיא המדינה, ראש הממשלה, חברי הכנסת, השרים ונושאי משרה שיפוטית. בשנים 2002 ו-2009 לא עודכן השכר לנוכח המשברים הכלכליים באותן שנים, וב-2009 אף הוחלט על הפחתה של 5% מהשכר.

"לנוכח הגירעון התקציבי שעליו מתריע משרד האוצר וכיוון שהצפי הוא שתקציב המדינה שיובא לאישור יכלול גזירות רבות וקיצוצים כואבים למשק כולו ולכלל אזרחי המדינה, אבקש להביא נושא זה לתשומת לב הממשלה על מנת שתשקול בכובד ראש את הנושא", כתב גפני למזכיר הממשלה. "אבקשך לעדכן בהקדם את ועדת הכספים על מנת שנוכל לקבל את ההחלטה המתאימה", הוסיף. כאמור, מזה חודש וחצי לא קיבל גפני כל תשובה.