התייעלות בבזן: שכר המנהלים מקוצץ ב-10%, עובדים יפרשו

פנחס בוכריס, מנכ"ל קבוצת בזן: "בהמשך למהלכים שאנחנו נוקטים להפחתת המינוף הפיננסי של החברה ושיפור תוצאותיה החלטנו לבצע שורה של צעדים נוספים אשר יתרמו לשיפור המבנה הפיננסי של החברה ויהפכו את קבוצת בזן לחברה יעילה יותר"

תוכנית התייעלות בבזן . החברה הודיעה הבוקר (ג') על הרחבת והעמקת מהלכי ההתייעלות ,שיפור והחיסכון שהושקו בשנת 2012. במסגרת הצעדים הודיעו יו"ר הדירקטוריון עקיבא מוזס וסגנו, הדירקטורים בחברה וכן יתר חברי הנהלת החברה על ויתור של כ-10% משכרם.

בנוסף תפעיל החברה תוכנית לפרישה מוקדמת של עשרות עובדים בהסכמה ובשיתוף פעולה עם נציגות העובדים.

מבזן נמסר כי החברה בוחנת באופן שוטף תחומים בהם ניתן למצות צעדי התייעלות נוספים. אחד התחומים המרכזיים בהן תפעל החברה השנה, הינו מיצוי האפשרויות הגלומות בשילוב מתקן המידן בחצר בזן, אשר יוצר הזדמנויות תפעוליות ומסחריות חדשות. בנוסף יישום תוכנית התייעלות אנרגטית המבוססת על ניהול ותיעדוף רוחבי של מתקני הייצור בקבוצה. כמו כן פועלת הקבוצה לניהול מיטבי של תהליכי רכש וייצור של חומרי הגלם למוצריה.

פנחס בוכריס, מנכ"ל קבוצת בזן, אמר כי "בהמשך למהלכים שאנחנו נוקטים להפחתת המינוף הפיננסי של החברה ושיפור תוצאותיה החלטנו לבצע שורה של צעדים נוספים אשר יתרמו לשיפור המבנה הפיננסי של החברה ויהפכו את קבוצת בזן לחברה יעילה יותר. מעבר להפחתת שכר בקרב הדירקטוריון והנהלת החברה ופרישה מוקדמת של עובדים, אנו פועלים להפחתת הוצאות החברה בכל מגזרי הפעילות. בנוסף, בשנת 2012 התקדמנו רבות בתוכנית ההשקעות של הקבוצה ואנו מאמינים כי, לצד תוכנית ההתייעלות שתרומתה צפויה באופן מיידי, נתחיל לראות את פירות תוכנית ההשקעות והתרומה מהן כבר ברבעון הקרוב".

בזן נמצאת בשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים. החברה דיווחה ברבעון השלישי של השנה על צמצום ההפסד הנקי ל-21 מיליון דולר לעומת הפסד של 38 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.