מניות היום: מזנקות ב-55% ו-28% בעקבות אפשרות מיזוג

על פי המוצע, העסקאות תבוצענה בדרך של מיזוג משולש הופכי, ובמסגרתן תתמזג כל אחת מהחברות עם חברה בת ייעודית בבעלותה המלאה של כלל ביוטכנולוגיה

מניות די פארם וביוקנסל מזנקות היום לאחר שאתמול, לאחר סיום המסחר, דיווחה כלל ביוטכנולוגיה, השולטת בשתיהן, כי מסרה לשתי החברות הצעה למגזן לתוכה.

על פי המוצע, העסקאות תבוצענה בדרך של מיזוג משולש הופכי, ובמסגרתן תתמזג כל אחת מהחברות עם חברה בת ייעודית בבעלותה המלאה של כלל ביוטכנולוגיה אשר תוקם לצורך המיזוג עם אותה חברת מטרה.

הבוקר דיווחה כלל ביוטכנולוגיה כי בכוונתה לנהל משא ומתן עם Access Industries, בעלת השליטה בחברה, לרכישת שלוש חברות פורטפוליו שלה בתחום מדעי החיים בארה"ב, בתמורה לכ-7.5 מיליון דולר.

נציין כי מניית ביוקנסל זינקה אתמול ב-76% לאחר שהודיעה בבוקר כי הסתיים שלב הטיפול הבסיסי בחולי סרטן שלפוחית השתן ובחולי סרטן הלבלב במסגרת שני הניסויים הקליניים Phase IIb שמבצעת החברה וחלק מהחולים ממשיכים לקבל טיפולי תחזוקה.

ניסוי קליני Phase IIb לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן, אשר נועד לבדיקת היעילות והבטיחות של BC-819 ב-39 חולים, שחדלו להגיב לטיפולים הסטנדרטים ועלולים להזדקק לניתוח להסרת שלפוחית השתן. היעד העיקרי בניסוי הינו הוכחת מניעת היווצרות גידולים חדשים לאחר הסרתם בניתוח בתוך 3 חודשים מתחילת הטיפול. בנוסף, ניסוי קליני Phase IIb לטיפול בחולי סרטן הלבלב, הבוחן את היעילות והבטיחות של התרופה BC-819 הניתנת בשילוב עם הטיפול הכימותראפי הסטנדרטי לסרטן הלבלב (לפני כ-7 חודשים פרסמה ביוקנסל דוח על תוצאות ביניים של שני הניסויים).

בביוקנסל ציינו כי לאור סיום שלב גיוס החולים והטיפול בתרופת החברה BC-819 בשני הניסויים הקליניים האלה, בכוונת החברה להקדים ולפרסם את התוצאות הסופיות של שני הניסויים כבר במהלך הרבעון הראשון של 2013 . בכך מקדימה החברה את מועד פרסום התוצאות בניסויים לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן ובחולי סרטן הלבלב, לעומת המועד שצוין בדו"ח הקודם. על יסוד תוצאות הניסוי לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן החברה פועלת לגייס שותף להמשך הפיתוח לאינדיקציה זו.