א.א. רובינשטיין תבנה 238 יח"ד להשכרה ארוכת טווח ברעננה

ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל הכריזה הערב על הזוכה במכרז לשכירות ארוכת טווח ברעננה ■ הצעתה של החברה עמדה על 21 מיליון שקל

לאחר שבועות של צפייה הכריזה הערב (ד') ועדת המכרזים של מינהל מקרקעי ישראל על הזוכה במכרז לשכירות ארוכת טווח ברעננה. מדובר בחברת א.א. רובינשטיין שהצעתה עמדה על 21 מיליון שקל. החברה גברה על שלוש הצעות שהוגשו בניהן הצעה של חברת שיכון ובינוי נדל"ן ניגשה למכרז יחד עם חברת הביטוח הראל.

החברה תבנה 238 יחידות דיור שכולן מיועדות להשכרה ארוכת טווח בשכונת נאות עוזי בעיר. לפי תנאי המכרז, 25% מהדירות יושכרו לזכאי משרד השיכון בשכר דירה מפוקח וקבוע מראש. כך, דירה ממוצעת בפרויקט בשטח של 84 מ"ר תושכר במחיר מרבי של 3,528 שקל לחודש בלבד (כולל מע"מ). שאר הדירות יושכרו במחירי השוק. מדובר במכרז הראשון בתולדות המדינה לדיור להשכרה ארוכת טווח במחיר מפוקח.

חברת א.א. רובינשטיין תשלם עבור הקרקע 21.154 מיליון שקל. מדובר בהנחה של כ-150 מיליון שקל על הקרקע כאשר ערך הקרקע ליחידת דיור בפרויקט עומד על כ-700 אלף שקל ליחידת דיור, והזוכה במכרז, שהוצע ללא מחיר מינימום ישלם כ-88 אלף שקל ליחידת דיור בלבד. על פי מתווה המכרז, המדינה מוותרת למעשה על הכנסותיה ממכירת הקרקע כדי לעודד את בנייתו של הפרויקט להשכרה.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר בתגובה להכרזת הזוכים: "המדיניות עליה נאבקתי לפיה קרקע המדינה נועדה לשרת את האזרחים ולא את הרווחים הוכיחה את עצמה. ללא הפחתה של מאות מיליונים במחיר הקרקע לא היה סיכוי למכרז כזה להצליח. עשרות שנים של דיבורים הופכים למעשי ולראשונה בתולדות המדינה יוצא לדרך פרויקט של דיור להשכרה במחירים מוזלים בפיקוח באזורי ביקוש - לכל הזוגות הצעירים בישראל שאין בבעלותם דירה".

השר אטיאס הוסיף: "תוצאות המכרז מוכיחות שבנחישות אנו מתקדמים ומצליחים גם נגד המלעיזים והפופוליסטים. כידוע רעננה אינה עיר חרדית, וכך גם ראשון לציון, מודיעין וכפר סבא - שבהן אנו משווקים דיור להשכרה. אנו בהליכי שיווק של אלפי יחידות דיור להשכרה לכל הזוגות הצעירים כדי להקל עליהם את יוקר המחיה עם עדיפות ליוצאי צבא. ההתעניינות וההשתתפות במכרזים הן בזכות ההנחות הדרמטיות על הקרקע באזורי הביקוש החמים ביותר לצד הטבות מס מרחיקות לכת. בכוונתנו להמשיך וליצור שוק אמיתי לשכירות לטווח ארוך על קרקעות המדינה שנועדו לשרת את האזרחים ולא רק את הרווחים".