פרשת סיריל קרן: לדור החליט לסגור את התיק נגד גלעד שרון

הפרשה עסקה בהעברת מיליוני דולרים בעסקה סיבובית לכאורה ממרטין שלאף לחשבונות הבנק של חוות שיקמים של משפחת שרון, באמצעות סיריל קרן

פרקליט המדינה משה לדור החליט לסגור את תיק החקירה בפרשת סיריל קרן נגד גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון - כך הודיעה הערב (ה') פרקליטות המדינה לבג"ץ, בתגובה לעתירתו של גלעד שרון עצמו נגד הפרקליטות.

תיק החקירה נסגר לאחר יותר מ-10 שנים מאז הופרדה חקירת פרשה זו מפרשת אננקס מחקרים.

פרשת סיריל קרן עסקה בהעברת מיליוני דולרים בעסקה סיבובית, על-פי החשד מאיש העסקים האוסטרי מרטין שלאף, לחשבונות הבנק של "חוות שיקמים" שבבעלות משפחת שרון, וזאת באמצעות היהודי הדרום-אפריקאי סיריל קרן, שהיה ידיד ותיק של אריאל שרון ושימש איש-קש בפרשה.

חקירת הפרשה החלה בשלהי שנת 2002, בהוראת היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, שגם הורה להותיר את החקירה חסויה מעין הציבור.

בינואר 2003 נחשפה הפרשה בעיתון "הארץ", לאחר שהפרקליטה המלווה שלה מטעם הפרקליטות, ליאורה גלאט-ברקוביץ', הדליפה מסמך חיקור דין ומכתב של פרקליטת המדינה דאז עדנה ארבל לידיו של העיתונאי ברוך קרא.

לאחר שאריאל שרון חלה ונכנס לתרדמת, החליט היועץ המשפטי דאז, מני מזוז, כי התיק לא ייגנז בשל האינטרס הציבורי בהגעה לחקר האמת, ואולם בשנים האחרונות לא בוצעו בו פעולות חקירה כלשהן, והוא המתין להחלטות הגורמים המוסמכים בפרקליטות.

בהודעת המדינה בתגובה לעתירתו של גלעד שרון, נמסר כי פרקליט המדינה משה לדור הכריע בימים האחרונים כי יש לסגור את התיק נגד גלעד שרון. לא נמסר מה היתה ההחלטה בעניינו של אריאל שרון, אף שברור היה שבכל מקרה לא ניתן יהיה להעמידו לדין.

בהודעת המדינה נמסר עוד כי הנימוקים להחלטה על סגירת התיק יימסרו בשבוע הבא. לא הובהר האם בפרשה זו יפורסם לציבור, כפי שראוי, "דוח ציבורי" המפרט את הממצאים שנאספו בחקירה נגד ראש הממשלה לשעבר.