נתניהו: "לצערנו הביורוקרטיה הפקידותית מכתיבה לממשלה"

חרף תקופת הבחירות, הממשלה אישרה מינוי מנהל מרכז ההשקעות החדש - נחום איצקוביץ' ■ נתניהו מותח ביקורת חריפה על הפקידות הבכירה: "החלה להכתיב בנושאים שהם בתחום העיסוק הבלעדי של הממשלה"

חרף האיסור שקבעה נציבות שירות המדינה במינויים לפני בחירות, אישרה הבוקר הממשלה פה אחד הבוקר את מינויו של נחום איצקוביץ' לתפקיד מנהל מרכז ההשקעות במשרד התעשייה והמסחר. זאת, בעקבות המלצתו של מקורבו, שר התעשייה והמסחר, שלום שמחון, שלא השתתף בישיבת הממשלה היום.

במהלך הישיבה התפתח דיון כאשר כמה שרים ובראשם שרת התרבות לימור לבנת וסגן ראש הממשלה סילבן שלום הביעו תדהמה על כך שהיועץ המשפטי לממשלה אישר להביא את המינוי של איצקוביץ' בתקופת הבחירות למרות הקריאה החד משמעית שיש להימנע ממינויים פוליטיים בתקופת בחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שכישוריו של איצקוביץ' ויכולותיו המוכחות בתפקידים השונים שמילא בממשלה אכן מביאים אותו לכך שהוא האיש המתאים לתפקיד אך יחד עם זאת נתניהו אמר כי יש לבחון את אורך הכהונה שלו. שמחון ביקש למנות את איצקוביץ' לקצובה של 6 שנים, וזאת בניגוד לנהלים שהיו בעבר ולפיהם קצובה בדרך-כלל היא ל-3 או 4 שנים.

לבסוף אישרה הממשלה את המינוי אך הוחלט שאורך הכהונה של איצקוביץ בתפקיד מנהל מרכז ההשקעות תיבחן בנפרד בדיון שבו הממשלה תדון בקביעת אורך הכהונה לבעלי תפקידים בכירים במגזר הממשלתי.

ראש הממשלה נתניהו מתח בדיון ביקורת חריפה על הפקידות הבכירה: "לצערינו בשנים האחרונות הביורוקרטיה הפקידותית החלה להכתיב לממשלה בנושאים שהם בתחום העיסוק הבלעדי של הממשלה", אמר ראש הממשלה. "ניהול המדינה וצבת הביורוקרטיה הלכו בשנים האחרונות רחוק מדי. יש לפעול כדי לקצוב את משך הכהונה של בעלי תפקידים במגזר הציבורי וזאת כדי להבטיח ניהול תקין של המדינה".

נתניהו אמר כי נדהם לגלות שבשנים האחרונות חל הליך זוחל של הארכת משך הכהונה של בעלי תפקידים בכירים. "הדבר הזה פוגע בכלכלה, מרתיע א המשקיעים הזרים מלהיכנס לארץ, וחמור עוד יותר- לא נותן לדרג הנבחר לנהל את המדיניות. יש להחזיר את הכוח המשילות לדרג הנבחר ותהליך של קביעת אורך הכהונה תעודד את התחרות, תקצר את הביורוקרטיה, תקצר את ההליכים, ובכך תשפר את השירות לאזרח", המשיך נתניהו.