צפו בתמונות: איטליה או צרפת - היכן לבלות את חופשת הסקי?

צרפת ואיטליה הם שניים מיעדי הסקי הפופולריים בעולם והבחירה תמיד קשה ■ איך מחליטים? כל הפרמטרים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים - כדי שהחופשה תהיה באמת מושלמת ■ כתבה נוספת בשיתוף חברת SkiDeal

אז מה יש באתרי הסקי בצרפת ואיטליה שכל כך עושה לנו את זה? אולי זו השמש המלטפת, הנופים המרהיבים והרומנטיקה מצד ארץ המגף, או מרחבי גלישה המחוברים, עיירות ה- Ski-In/Ski-Out הציוריות והאוכל המשובח מצד מולדת הבגט. כל מדינה והיתרונות שלה. המוני גולשים מכל העולם מציפים את אתרי הסקי בשתי המדינות וחוזרים אליהן מדי שנה. כי מה שבטוח, אם רוצים ליהנות כמו שצריך מחופשת סקי, שתיהן בחירה מעולה.

צרפת

מרחבי גלישה מחוברים

בכל מה שקשור למתחמי גלישה עצומים בגודלם, לצרפת יש מקום של כבוד. חוויית הגלישה באתרים הצרפתיים היא מהטובות שיש. בין אם אתם זוג צעיר, משפחה עם ילדים או זוג פנסיונרים, סביר להניח שתמצאו באלפים הצרפתיים אתר מתאים ומסלול גלישה שיענה לדרישותיכם.

ואל טורנס לדוגמה, עיירת הסקי הגבוהה ביותר באירופה (2300 מ') היא חלק ממרחב הגלישה של "שלושת העמקים" - 600 ק"מ של מסלולים, המהווים את מרחב הגלישה המחובר הגדול ביותר בעולם לצידה של ואל טורנס תוכלו לגלוש לעמקים הסמוכים, ביניהם מריבל (Meribel), לה מנואיר (Les Menuire), קורשבל (Courchavel), שם מתנוססות 8 פסגות בגובה של 3000 מ' ואף יותר.

אתר נוסף המציע מרחב גלישה עצום הוא לז ארק (Les Arcs), חלק ממרחב הגלישה Paradiski, המחבר בין Les Arcs ל-La Plagne המציעים יחד סך הכול 430 ק"מ של מסלולים איכותיים. מערכת המעליות המשוכללת מקלה על המעבר בין האתרים. תוך שמונה דקות בלבד תוכלו לעבור בעזרת מעלית חדישה מנקודה אחת לשנייה, מלאס ארקס ללה פלאן. יש מגוון גדול של מסלולים, עם נוף מדהים של הרי Arcs ואווירה קסומה מסביב.

אתרים גבוהים

אם תציצו ברשימת אתרי הסקי המובילים בעולם ותמצאו בה לא מעט נציגויות של הממלכה הצרפתית. הרבה בזכות גובה האתרים והאפשרות לגלוש גם על קרחונים. קחו לדוגמה את האתר טין (Tignes), בשל גובה האתר ( 2100 מ'), השלג מעולה וגולשים בכל הרמות ימצאו מסלולים מתאימים לרמתם. במרחב שלושת העמקים (Three Valleys) גובה הפסגה העליונה מגיעה ל-3,230 מ', ובאתר שאמוני (Chamonix)תמצאו מסלולים גבוהים וארוכים, המגיעים עד לגובה של 3,840 מ'.

האוכל

אפשר לאהוב או לשנוא, אבל אי אפשר להתעלם ממנו. המטבח הצרפתי הוא אחד מהמוערכים בעולם. אחת מהמסעדות הטובות ביותר באלפים, המתהדרת בשני כוכבים של מישלן (בניגוד למסעדות אחרות באלפים שהרוויחו "רק" כוכב מישלן אחד), היא מסעדת L'Oxalys הממוקמת בואל טורנס בצרפת. במסעדה מוגשות יצירות גורמה קולינריות עם נגיעות אסיאתיות והרבה מקוריוּת. בין המנות ניתן למצוא מרק ערמונים עם כמהין ופרמז'ן, לובסטר כחול, יונה על פירה דלעת ברוטב אניס ועוד. במקום מתקיימות גם סדנאות בישול עם השף.

יש גם כמובן את הפונדו הצרפתי: טבילת חתיכות לחם בסיר שכולל מבחר גבינות מותכות ביין לבן, הנחשבות למאכל הסקי הצרפתי האולטימטיבי או את הטרטיפלט, מנה חדשה יותר (יחסית), הולכת וכובשת את אתרי הסקי ומאיימת לגנוב לפונדו את תואר "אוכל הסקי הצרפתי האולטימטיבי" - מאפה בציפוי גבינה שמוכנס לתנור עד שחלקו העליון נראה זהוב ופריך) של תפוחי אדמה, האם או בייקון, בצלים, שכבות נדיבות של גבינת רבלושון (Reblochon) ושומן חזיר.

עיירות Ski-In/Ski-Out ציוריות

דמיינו לעצמכם את המחזה הבא: מזחלת הרתומה לסוס מחכה לכם באתר ולוקחת אתכם אל חדרכם. מכוניות אינן מורשות להיכנס לעיירה והתנועה בעיירה מותרת רק להולכי רגל ולמזחלות. יש יותר רומנטי מזה? אבוריאז' (Avoriaz) היא עיירה נוחה מאוד וביתית עם מלונות הממוקמים ממש בסמוך למעליות.

לאורך הרחוב הראשי תוכלו ליהנות מחוויית קניות מצוינת, ומשלל אטרקציות נוספות כמו ברים ומסעדות, מזחלות כלבים, באולינג, בית קולנוע, מצנחי רחיפה ומרכז ספא. עיירה נוספות ששופעות קסם הן לז ארק, כולה סקי אין סקי אאוט עם רחובות מושלגים ומרכז ספא, אבוריאז (Avoriaz) ו-מג'ב (Megeve).

איטליה

הנופים

אם יש משהו שמייחד יותר מכול את האתרים באיטליה אלה הנופים המשגעים של הרי הדולומיטים. בין רכס הדולומיטים בצפון מזרח לבין רכס האלפים בצפון מערב, נמצאים באיטליה כמה מאתרי הסקי היפים בעולם. האתר שנחשב ליפה ביותר הוא סלה רונדה (Sella Ronda) השילוב של מצוקי Sella החולשים על ארבעה עמקים יפהפיים עם הנופים הפראיים וקרני השמש הבוהקות על השלג הלבן, מהמם בקסמו.

האתר, אחד הגדולים בעולם, הוא חלק ממרחב Dolomiti Superski, המציע 1,233 ק"מ של מסלולים בלתי נגמרים עם שלג איכותי לאורך כל העונה, ושמש בלי הפסקה. גם קורמיור (Courmayeur) בצפון מערב איטליה, המוקף בנופיו של הר המון בלאן, וקורטינה ד'אמפזו (Cortina d`Ampezzo)הם אתרים ששמם יצא למרחוק בזכות נופים עוצרי הנשימה, הרחובות הרומנטיים והבניינים העתיקים.

מזג האוויר

באיטליה יש שמש והרבה. כנראה שהקסם של הדולומיטים עושה את שלו ואתרים רבים הסובבים אותו התברכו במזג אוויר שמשי. בייחוד במרחב הגלישה סלה רונדה , בו מתוך כל 10 ימים 8 ימים עם שמש, או פאסו טונלה האתר הגבוה בדולומיטים, שממוקם גבוה בעמק השמש (Val di Sole) , ומתגאה ב-70% ימים בהירים בשנה. אתר נוסף שקצת פחות מוכר אבל עשיר בשמש הוא Monterosa Ski המציע 135 ק"מ של מסלולים ארוכים ופסטורליים.

האוכל

מנת פסטה עשירה, פיצה עסיסית, לזניה מרעננת או כוס אספרסו עם פרוסת טירמיסו. המטבח האיטלקי נחשב לאחד הטובים שיש ואתם רק צריכים לבחור איזו מנה הכי מתאימה לכם. שתי מסעדות מומלצות במיוחד:

מסעדת Camanel di Planon - ליביניו, איטליה

אם יש יתרון אחד גדול במיוחד שהופך את המסעדה הזו לכה מיוחדת זה המיקום. אחרי שתגיעו לגובה 2,360 מטר באמצעות רכבל Teola, תוכלו ליהנות מנקודת התצפית הכי יפה ברכס Mottolino שמשקיפה גם לעבר הסנופארק הכי גדול באיטליה. בתוך המסעדה יחכו לכם לזניה, פיצות ופסטות משובחות במיטב המסורת האיטלקית, לצד אפריטיף ומוזיקה עם די.ג'יי במרפסת השמש המאוד מגניבה.

מסעדת Rifugio Maria - סלה רונדה, איטליה

כאן תוכלו לאכול מנת פסטה משובחת על אחת הפסגות הכי יפות בסלה רונדה. מפסגת Sass Pordoi (2,950 מטר), כל המצוקים של מרחב הגלישה המרהיב פרוסים לרגליכם בהיקף של 360 מעלות. ביום בהיר תוכלו לראות אפילו את פסגת קרחון מרמולדה (Marmolada) המתנשא לגובה 3,343 מטר.

רומנטיקה וספא

המעיינות החמים בבורמיו (Bormio), איטליה

אתרים רבים באיטליה מציעים פינוקי גוף ונפש במרכזי ספא מושקעים. עיירת בורמיו (Bormio) מציעה מעיינות חמים טבעיים שסמוכים לעיירה ומרכז ספא ענק Bormio Terme כולל בריכות חיצוניות ומקורות, מגלשות, סאונות בשפע, חמאם טורקי, סולריום, בריכות תרמיות עם מים בטמפ' 38 מעלות, טיפולי בוץ ויופי שונים ושירות מסאז'ים. ממוקם במרחק נסיעה מהאתר ליביניו.

מרכזי ספא נוספים שאסור לפספס: מלונות רשת union, רשת מלונות הספא האיכותית ביותר בקמפטילו, הספא של מלון Medil ומלון paradise בפאסו טונלה. למחפשים פינה של שקט מומלץ להגיע לצ'רביניה (Cervinia) , עיירה רגועה ונעימה עם שלווה מהפנטת. הכול קרוב ומרוכז במקום אחד.

כבילוי רומנטי צאו למדונה די קמפיליו (Madonna di Campiglio), אחד היעדים הפופולאריים בקרב עשירי אירופה וסלבריטאים איטלקיים. עיירה שיקית ותוססת, בה תגלו עולם שלם של פינוקים ובילויים והכול באווירה רומנטית.

* הכותב הוא מנהל תוכן בחברת התיירות SkiDeal