מידרוג מיישרת קו: אלביט הדמיה - השקעה ספקולטיבית

דירוג אג"ח החברה, שבשליטת מוטי זיסר, הורד ב-5 דרגות ■ "לחברה תלות מהותית במספר מקורות תזרים המאופיינים ברמת אי-ודאות גבוהה"

אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, מתקרבת בצעדים גדולים להסדר חוב עם נושיה. בדומה לחברת הדירוג S&P מעלות, אתמול הפחיתה גם מידרוג את דירוג אג"ח החברה ב-5 דרגות, ל-B2, שהיא רמת השקעה ספקולטיבית, והכניסה אותן לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אג"ח אלביט הדמיה, בהיקף של 2.5 מיליארד שקל, נסחרות ב"תשואת זבל" של עד 145%.

לאור התשואה הגבוהה שמונעת את מיחזור החוב, הלחץ על אלביט הדמיה למימוש נכסים גדול, אך המצב בשווקים אינו תומך במהלך. לצרות של זיסר מוסיפים גם מחזיקי האג"ח של החברה-הבת פלאזה סנטרס, הפועלים למנוע חלוקת דיבידנד לחברה-האם, שהוא קריטי להישרדותה של אלביט הדמיה בשנה הקרובה. בחודש הבא תתכנס אסיפת בעלי מניות של פלאזה סנטרס בהולנד (שם רשומה החברה), כדי לאשר חלוקת דיבידנד של 30 מיליון אירו בחודש מארס.

אלביט הדמיה עוסקת בייזום נדל"ן, בעיקר במזרח אירופה ובהודו. בנוסף, היא מחזיקה פעילות ביומד באמצעות החברה-הבת אלביט מדיקל. הורדת דירוג האג"ח אתמול, מתבססת, לפי מידרוג, בין היתר על "המשך השחיקה המהירה ביתרות הנזילות, ללא יצירת מקורות מספקים לשם עמידה בעומס הפירעונות... לאחר המימושים המוצלחים בשנה האחרונה, היעדר נגישותה של החברה לשוק ההון, מותיר אותה עם תלות מהותית במספר מקורות תזרים המאופיינים ברמת אי-ודאות גבוהה".

כלכלני מידרוג מציינים, כי "ככל שהחברה לא תצלח לעמוד בהתחייבויותיה במועדן, קיימת סבירות גבוהה, כי תבוצע הורדת דירוג משמעותית נוספת, אשר תשקלל את יכולת החזר החוב של החברה בתרחיש של Run-Off". בתרחיש כזה, נציין, מתבצע מימוש של כל נכסי החברה כדי לחלק את התמורה בין הנושים השונים.

במידרוג מסבירים, שיתרת הנזילות של החברה ברמת הסולו עומדת על כ-80 מיליון שקל בלבד, ומנגד סך התחייבויות לצורך שירות חוב האג"ח בשנת 2013 עומד על למעלה מ-600 מיליון שקל. החברה צפויה לקבל למעלה מ-200 מיליון שקל במהלך 2013, בגין מימושים של נכסים בארה"ב ומלונות בלונדון והולנד.

לחברה חסרים 400 מיליון שקל

אלביט הדמיה, הנסחרת לפי שווי של 170 מיליון שקל, סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2012 בהפסד של 241 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 265 מיליון שקל בשנת 2011 כולה. ההפסד נבע בעיקר מהפחתות שווי והוצאות מימון גבוהות.

מידרוג מצטרפת כאמור לחברת הדירוג S&P מעלות, שהפחיתה בחודש שעבר את הדירוג החוב של אלביט הדמיה ב-5 דרגות. במעלות העריכו, כי בשלב זה חסרים לאלביט הדמיה כ-400 מיליון שקל, כדי לעמוד בהתחייבויותיה במחצית השנייה של 2013. "אלביט הדמיה בסיכון להגיע לחדלות פירעון ב-12 החודשים הקרובים", כתבו.