"שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" מועמדים לאוסקר

סרטו הדוקומנטרי של דרור מורה, המורכב מראיונות עם שישה ראשי השב"כ האחרונים של ישראל, נכלל ברשימת חמשת המועמדים הסופיים בקטגוריית התעודה ■ כמו כן גם הסרט "חמש מצלמות שבורות", המתעד את המאבק סביב הגדר בבלעין

הישג חסר תקדים לקולנוע הישראלי, שהצליח להכניס היום (חמישי) שני סרטים כחול-לבן לטקס הפרסים החשוב ביותר בתעשיית הבידור העולמית. אחרי מספר שנים בהן כיכבה ישראל בקטגוריית הסרט הזר, מדובר הפעם בצמד סרטים תיעודיים. הפעם האחרונה בה היה ישראלי מועמד לאוסקר הדוקומנטרי הייתה בשנת 1974 עם "המכה ה-81", סרטו של חיים גורי.

"שומרי הסף", סרטו של דרור מורה, מורכב מסדרה של ראיונות עם ששת ראשי השב"כ האחרונים של ישראל, המתארים את האירועים החשובים ב-30 השנים האחרונות מפרשת קו 300 ועד רצח רבין. "חמש מצלמות שבורות", סרטם של גיא דוידי ועימאד בורנאט, מתאר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כפי שנראה מהמצלמות המתעדות את המאבק סביב הגדר בבלעין. הסרט מורכב מחומרים שצולמו בארבע השנים האחרונות, מצידה הפלסטיני של הגדר, ומכיל חומרים קשים מנקודת מבט ישראלית.

"זהו רגע מרגש ביותר עבורי. לא חלמתי שמסע שהחל לפני 4 שנים יגיע למעמד של סרט המתמודד על האוסקר האמריקאי", אמר מורה בתגובה למועמדות המרגשת. "זהו כבוד גדול שהסרט נבחר להתמודד בבמה היוקרתית ביותר של עולם הקולנוע ולהעמיק את החשיפה לה זוכה הקולנוע הישראלי בעולם. כל איש קולנוע חולם על הבשורה שקיבלנו זה עתה, אשר פותחת אפיקים חדשים עבור הסרט, ויאפשר למסר של שומרי הסף להגיע לקהלים נרחבים הן מחוץ לישראל והן בארץ. עם זאת אני חייב לציין כי בעבורי חשיפת הסרט לאזרחי ישראל היא המשמעותית ביותר".

"אני רוצה להודות לצוות הנפלא על העבודה המדהימה שכל אחד ואחד מהם עשה בסרט", מסרה פיליפה קוברסקי, מפיקת הסרט. "עבורי זהו רגע שיא בקריירה של הפקה והפצה בישראל ובעולם, אני מודה לדרור על החזון ועל השותפות, וכן לצוות סינפיל שעבד ועובד סביב לשעון בעבור הסרט. וכמובן, אני רוצה להודות לשותפים ולמשקיעים בסרט שהפכו את המסע הזה לאפשרי".

חודש וחצי לפני הערב החשוב ביותר בתעשיית הקולנוע העולמית, פורסמה היום (חמישי) בתיאטרון סמואל גולדווין שבלוס אנג'לס, רשימת המועמדים המלאה ל-24 הקטגוריות של טקס האוסקר ה-85, החל מהסרט הטוב ביותר ועד האיפור הטוב ביותר. מנחה הטקס, סת' מקפרלן, וכוכבת "ספיידרמן המופלא", אמה סטון, הציגו את המועמדויות.