אלג'יריה: 7 בני ערובה זרים נהרגו בפשיטת הצבא על שדה הגז

(עדכון) במה שהוגדר כ"גיחה אחרונה" לשדה הגז באלג'יריה, חיסלו כוחות הצבא 11 טרוריסטים שהתבצרו במקום ■ 7 בני ערובה זרים נהרגו ■ מוקדם יותר פרסמה מועצת הביטחון של האו"ם הודעת גינוי חריפה

לאחר שמשבר בני הערובה בשדה הגז באלג'יריה נכנס ליומו הרביעי, נראה כי הוא מתקרב לסופו. צבא אלג'יריה, שהמשיך היום במבצע לחילוץ בני הערובה מידי כוחות המורדים שהתבצרו במקום, דיווח על "גיחה אחרונה" למתחם, בה חוסלו 11 טרוריסטים. בנוסף, 7 בני ערובה זרים נהרגו בפשיטה.

מוקדם יותר היום, דיווחו כוחות הביטחון המיוחדים על שחרור 16 בני ערובה זרים, ממוצא אמריקני, גרמני ופרטוגלי. כמו כן, נמצאו במתחם הגז שעילו השתלטו אנשי "אל-קאעידה" 15 גופות חרוכות. עד כה הרשויות טרם הצליחו לזהות את ההרוגים.

עם היוודע דבר מציאות הגופות, נפתחה מיד חקירה בנושא, בניסיון להתחקות אחר זהות הקורבנות. עד כה לא נמסרו פרטים לגבי האופן שבו קיפחו 15 ההרוגים את חייהם, אך הן התגלו לאחר מבצע החילוץ הכושל של צבא אלג'יריה.

האו"ם על החטיפה: "מעשה נפשע"

מועצת הביטחון של האו"ם פרסמה הלילה הודעת גינוי חריפה למשבר בני הערובה בשדה הגז באלג'יריה, שנכנס ליומו הרביעי. בהודעה כינו 15 חברי המועצה את חטיפת האזרחים המערביים והאלג'יראים "מעשה נפשע".

"אנו מביעים צער והזדהות, ושולחים את תנחומינו למשפחות קורבנות המעשה הנפשע", נכתב בהודעה מטעם מועצת הביטחון. "האירוע החמור הזה מדגיש את הצורך להביא לדין את האחראים לפעולות הטרור הללו", צוין.