תקדים: איי קיימן תפרסם את רשימת החברות הרשומות בתחומה

איי קיימן, בין היעדים המועדפים ביותר על חברות זרות להתחמקות מתשלומי מסים, עומד לבצע רפורמות מרחיקות לכת ■ הנושא המפתיע בכל הסיפור: החברות מעוניינות בכך

איי קיימן שוקלת לפרסם לראשונה את שמות החברות ומנהליהן הרשומות בה וזאת במסגרת המאמצים להיפטר מהתדמית הבעייתית שנוצרה לה, כך מדווח ה"פייננשל טיימס" בהסתמך על מסמך שהגיע לידיו מהרשויות. אם המהלך הזה אכן יצא אל הפועל זו תהיה הפעם הראשונה מזה מספר עשורים שהמדינה, שנחשבת יעד מועדף על חברות זרות לצורך התחמקות מתלשומי המס, שבה תפרסם את רשימת החברות הרשומות בה.

על פי הדיווח בעיתון העסקים האמריקאי, הרשויות במדינה עומדות לבצע רפורמות מרחיקות לכת - רפורמות שעלולות לאפשר לרשויות במדינה פיקוח הדוק יותר על החברות הרשומות שם. המהלך נועד להתמודד עם הביקורת שמשמיעות מדינות באירופה וארצות הברית על המדינה ועל העזרה שהיא "מספקת" לחברות להחתמק מתלשומי מסים.

ממסמך שנשלחי למנהלי קרנות גידור הרשומות באיי קיימן, והגיע לידי ה"פייננשל טיימס", עולה כי הרשות המוניטארית במדינה CIMA הציגה תוכנית שבה תיצור בסיס נתונים שיכלול את כל קרנות הגידור הרשומות בתחומה כמו גם זהות המנהלים שלהן וזאת לאחר תהליך של התייעצות שיסתיים באמצע חודש מארס. התוכנית גם כוללת דרישה שכל מהנהלים יעבור תהליך שיבטיח כי הם אכן מתאימים להיות נאמנים של הלקוחות.

אך מה שמפתיע בכל הסיפור הזה הינו העובדה שהקרנות עצמן הן אלה שמעוניינות במהלך הזה וטוענות כי קרנות הפנסיה הגדולות ביותר בעולם מהססות להשקיע בקרנות הרשומות באיי קיימן כי לא היתה קיימת דרך כלשהי שיכלו בעזרתה לוודא את זהות הקרן, או המנהלים שלה, שעומדים להשקיע בה.

"במשך תקופה ארוכה אנחנו צועקים שיש צורך בשקיפות", אמר וינסנט ונדנברוק, בכיר בחברת Hermes BPK, שמשקיעה בקרנות גידור עבור קרנות הפנסיה הגדולות ביותר באנגליה. "זה כבר לא מקובל יותר שמנהלים של חברות כאלה יהיו חותמת גומי בלבד".