מתחילים להתבצר

מהלך מעל 1,215 יהיה סימן חיובי, מהלך מתחת ל-1,202 יהיה סימן שלילי. אין כאן יותר מדי מקום למשחקים

השבוע שחלף היה בעיקר שבוע של תמיכה לתל אביב 25. זו התמיכה ב-1,202 שצוינה כאן כתמיכה חשובה. פרט לכך, דשדוש שאין הרבה מה לחדש לגביו. מהלך מעל 1,215 יהיה סימן חיובי. מהלך מתחת ל-1,202 יהיה סימן שלילי. אין כאן יותר מדי מקום למשחקים. הגדרת המגמה נשארת מגמת עליה כל עוד תל אביב 25 מעל 1,202.

בוול סטריט נמשך מצב מגמת העליה כחלק מתרחיש המהלך של ה-S&P500 לכיוון השיא ההיסטורי. במקביל התחלנו לראות ניצנים של אזהרות על תיקון צפוי בשוק. תיאורטית, הגעה לשיא היסטורי, אחרי מהלך עליה חד בשילוב חודש פברואר ה"בא עלינו לטובה" מתאימים כמו כפפה ליד לעוד מהלך אחרון של עליה, יציאה מהשוק, תיקון, וכניסה אליו לקראת החודשים מרץ - אפריל.

הבעיה היא שזה נראה קל מדי. אנחנו בעד דברים קלים אבל כשהתמונה המצטיירת היא כה צלולה, זה מיצר אצלנו אי נחת...שקט מדי...

מה יהיה בפברואר?

אפשרויות להפתעה: תיקון חד למטה לפני הגעה לשיא ואפילו עוד בחודש ינואר או פריצה של השיא ומהלך עליה חד, אל תוך חודש פברואר, ואולי בהמשך תיקון.

מכיוון שהגדרת המגמה היא מגמת עליה, בתיק קניון המניות אנחנו משתדלים לא לצאת מוקדם מדי שכן לא נרצה להחמיץ כמה אחוזים טובים של עליה. אבל, אנחנו מתחילים לחזק את התיק ומציעים לכם לשקול זאת גם. התחלנו להגדיל בסקטור הבריאות (קנינו MRK) ובסקטור הצריכה הקבועה בו היינו ללא פוזיציה (קנינו BDBD , חברה שכבר הייתה בתיק) והקטנו ב-HPQ ו-LF אחרי העלייה החדה.

יחד עם זאת הגדלנו ב-BAC אחרי הירידה של חמישי שישי והיינו מגדילים גם באינטל אילולא היינו בפוזיציה גדולה בנייר ועם מוטיבציה להקטין בטכנולוגיה (בגללה התאפקנו לא לקנות EMC ו-GLW) שנראות מעניינות.

מתוך הנ"ל ניתן להסיק שטכנית אנחנו רואים בירידה של INTC ו-BAC הזדמנות קניה. אל תמהרו עם המשפט ש"הדו"ח היה מאכזב וכו'" כי ירידות לא תקבלו כשדו"ח לא יהיה מאכזב. תשובה לשאלה אם ירידה היא הזדמנות בעיננו או לא היא שילוב של ניתוח טכני לטווח הקצר ופוטנציאל העלייה של המניה לטווח הארוך. ל-BAC יכולה להיות תמיכה ב-11-10.5 דולר ולאינטל באזור ה-21 - 20.6.

מהשפעת הירידה החדה של שתי הנ"ל הצילו אותנו GE ו-MS, שתי אחזקות טובות שסביר שעוד נרוויח עליהן.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.ilאין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.