הראל רוכשת מריבוע כחול נדל"ן נכס ברעננה ב-143 מ' ש'

הנכס הממוקם באזור התעשייה רעננה, יושכר במלואו לחברת קומברס תמורת דמי שכירות של 20 מיליון שקל בשנה

רבוע כחול נדל"ן מקבוצת אלון החזקות בשליטת דודי ויסמן מממשת מחצית מפרויקט משרדים שבבעלותה ברעננה: החברה דווחה היום כי מכרה לקבוצת הראל השקעות ביטוח ושירותים פיננסים, מחצית מזכויותיה בקרקע ופרויקט משרדים שיושכר במלואו לחברת קומברס ב-143 מיליון שקל.

הפרויקט שנקרא "אלון קומברס רעננה", נמצא בשלבי הקמה ויכלול בבניין משרדים בן 16 קומות ו-25 אלף מ"ר בנוי עם 868 מקומות חניה, אותה מקימה רבוע כחול נדל"ן עבור חברת קומברס שחתמה על הסכם שכירות עם החברה במאי 2012. הפרויקט ממוקם בקרית אתגרים באזור התעשייה הצפוני של רעננה, בסמוך למחלף כפר סבא רעננה צפון. היקף ההשקעה הכולל בפרויקט של שתי החברות צפוי להסתכם בכ-285 מיליון שקל. בניין המשרדים תוכנן על ידי האדריכל משה צור אשר תכנן בין היתר את בניין מיקרוסופט בהרצליה.

בניית בניין המשרדים צפויה להסתיים לקראת סוף 2014 אז יושכר במלואו לחברת קומברס אשר צפויה לעבור ממיקומה הנוכחי ברמת החיל. חוזה השכירות שנחתם עם קומברס הינו ל- 10 שנים, ללא נקודות יציאה, עם אופציה ל-5 שנים נוספות, במודל Triple Net (השוכר נושא בעלויות השוטפות של המבנה) והצמדה של דמי השכירות למדד. לפי ההסכם, קומברס תשלם לרבוע כחול נדל"ן דמי שכירות בסך כ-20 מיליון שקל בשנה על פני תקופת שכירות של 10 שנים עם שלוש תקופות אופציה.

על פי ההסכם שנחתם, רבוע כחול נדל"ן תהיה זכאית לתמורה נוספת בגין זכויות בנייה נוספות בהיקף של כ-2,500 מ"ר שטרם נוצלו במסגרת הפרויקט, על פי תכנית בנין עיר בתוקף, אשר תשולם לחברה בעתיד. בנוסף לתמורה זו ישולם לחברת רבוע כחול נדל"ן סך של כ-15 מיליון שקל המהווה את השתתפות הראל במחצית מהוצאות הקמת הפרויקט עד למועד החתימה. ממועד החתימה יישאו הראל ורבוע כחול נדל"ן בחלקים שווים של העלויות בהתאם להסכם השיתוף שנערך בין הצדדים כבעלים משותפים בקרקע.עוד נקבע במסגרת ההסכם, כי ככל שיוקנו בגין הקרקע זכויות בנייה נוספות בעתיד, הן תהיינה בבעלות החברה בלבד, כאשר להראל תהיה אופציה לרכוש מהחברה מחצית מזכויות אלו בתמורה על פי מנגנון שנקבע בהסכם.

שתי החברות מחזיקות במשותף בנכס מסחרי בשכונת קרית השרון בנתניה שנפתח לאחרונה. זאת לאחר שבחודש יולי 2011 רכשה הראל 50% מהזכויות בו תמורת 81 מיליון שקל.