המלצה לגאדג'ט יעיל למטבח: מקדחת ירקות

מקדחת ירקות - VegiDrill, המרוקנת במהירות רבה את תכולתם של כל פרי וירק, קשים ורכים כאחד, תוך שמירה על שלמות הקליפה

נפתח בדרמטיות, נסתכן בנבואה ונכריז: חמש חתיכות הפלסטיק שלפנינו יהיו ה-גאדג'ט למטבח של 2013. המכשיר שלפנינו, פיתוח ישראלי המציע מהפכה בתחום הממולאים, יימצא בקרוב כמעט בכל מטבח, בוודאי אצל כל חובבי הממולאים. לפיתוח אחראי זאב ברקוביץ', חובב בישול שהקים בעבר את מסעדת פונדק הצלבנים בקיסריה. חמש שנים עמל ברקוביץ' על פיתוח מקדחת ירקות שעונה לשם VegiDrill, שבכוחה לרוקן במהירות רבה ובאופן מושלם את תכולתם של כל פרי וירק, קשים ורכים כאחד, תוך שמירה על שלמות הקליפה.

בדקנו, וזו פשוט המצאה גאונית: מוט קידוח עם להב פלסטי עגול בעל מבנה מיוחד, הניתן להחלפה ומגיע בארבעה קטרים המתאימים לירקות ולפירות בגדלים שונים. בדומה לשימוש במקדחה, אך ללא צורך בסוללות או בחיבור לחשמל. כל שיש לעשות הוא לדחוף את הלהב לפרי או לירק, ולסובב בעדינות. החומר שנקדח נמשך החוצה, וכשמוציאים את מוט הקידוח נותר חור נקי ומושלם בקוטר הרצוי. בדקנו עם בצל, תפוח אדמה, גזר, קישוא, מלפפון, עגבנייה ואפילו עם תות שדה. נדרשו לנו עשר עד שלושים שניות כדי לרוקן כל פרי וירק באופן מלא, בצורה סימטרית ובלי לפגוע בקליפה.

זה מוצר נוח מאוד לתפעול, החוסך זמן רב במטבח, ומאפשר להיפרד לשלום מהקישואן, מכף הפריזיאן ומשאר כלי העזר היעילים פחות, שבהם נעזרנו להכנת ירקות ופירות למילוי. בתור בונוס, משמח לדעת שמקדחת הירקות לא רק פותחה בישראל אלא גם מיוצרת כאן, בבני ברק, כי ברקוביץ' מעוניין לתמוך בתעשייה ישראלית. מומלץ! 85 שקלים באתר החברה www.vegidrill.com וברשתות המתמחות.