הסדר החוב באי.די.בי: אדוארדו אלשטיין מעורב במו"מ

אלשטיין עשוי להשקיע עוד 75 מיליון דולר בגנדן (בעלת השליטה באי.די.בי אחזקות) אם יממש את האופציה שיש בידו עד פברואר וחלק עיקרי מהשיקולים האם לממש אותה ולהזרים עוד כסף לחברות של דנקנר תלוי בהגעה להסדר חוב עם המשקיעים המוסדיים

איש העסקים אדוארדו אלשטיין מעורב, כנראה שמעורב מאוד, במו"מ להסדר חוב עתידי בקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר. סאול צאנג, שותפו של אלשטיין, השתתף בפגישה שנערכה ביום חמישי האחרון בין נציגות בעלי האג"ח של אי.די.בי להנהלת החברה.

אלשטיין עשוי להשקיע עוד 75 מיליון דולר בגנדן (בעלת השליטה באי.די.בי אחזקות) אם יממש את האופציה שיש בידו עד פברואר וחלק עיקרי מהשיקולים האם לממש אותה ולהזרים עוד כסף לחברות של דנקנר תלוי בהגעה להסדר חוב עם המשקיעים המוסדיים המחזיקים באגרות החוב של הקבוצה.

לאחר שהקלפים הונחו על השולחן, בימים האחרונים החל המו"מ האמיתי על הסדר החוב וגובה ה"תספורת" באי.די.בי אחזקות. יום לאחר שפורסמו עיקרי ההצעה העדכנית שהעביר בעל השליטה בחברה נוחי דנקנר לנציגות מחזיקי האג"ח שלה - הכוללת תספורת של 500-600 מיליון שקל (כ-30% מהחוב המתואם), נשמעים קולות מצד בעלי החוב המכירים בכך שאמנם אין מנוס מתספורת, אך מצפים לפגיעה פחותה באופן משמעותי ממה שהוצע להם עד כה, וקובעים שבהצעה הנוכחית אין די בשר.

משקיע מוסדי המחזיק באג"ח של קבוצת אי.די.בי ביותר מחברה אחת, אמר ביום חמישי ל"גלובס" כי "הצעות הסדר החוב של אי.די.בי לא ממש ברורות לי. איך ניתן לשקול אותן? הרי בסופו של דבר יש שאלה מאוד מרכזית, והיא האם לבעלים או מי מטעמו יש אפשרות להביא כסף בהיקף משמעותי כאן ועכשיו לטובת ההסדר, ולא באופן מותנה בעוד כמה שנים. ה-140 מיליון שקל שמוצע כי יוזרמו מיידית, לא מספיקים. מה שמוצע לבעלי החוב זה לא משהו שהם לא יכולים לקבל מהשתלטות על החברה, כך שכרגע נראה מאוד הגיוני להעביר את החברה לנושים". יתרה מכך, מניתוח שביצעו גורמים המקורבים לנציגות האג"ח עולה כי התספורת הגלומה בהצעת אי.די.בי עשוי להגיע בתרחיש קיצון ליותר ממיליארד שקל - מעל 50% מהחוב המתואם. "לא נסכים לשום תספורת", אמר גורם המעורה בנושא.