רעננה: אושר פרויקט ראשון לפינוי-בינוי במסגרת תמ"א 38

התוכנית: להרוס בניין ישן של 2 קומות ברחוב המייסדים 2 ולבנות במקומו בניין מגורים חדש בגובה 7 קומות, מעל קומת מרתף חניה

לאחר חודשים של דיבורים, התיקון השני לתמ"א 38 מתחיל לתפוס תאוצה. בשבוע שעבר אישרה ועדה המשנה לתכנון ובנייה, בראשותו של סגן ומ"מ ראש העיר רעננה, עו"ד איתן גינזבורג, בקשה להריסת בית קיים ובנייתו מחדש במסגרת תמ"א 38.

מדובר בבניין מגורים בן 2 קומות ברחוב המייסדים 2 בעיר. על-פי התוכנית, שאושרה כאמור בעירייה, יוכל להיבנות במקום בניין מגורים חדש בגובה 7 קומות, מעל קומת מרתף חניה. סך הכל יכלול הפרויקט החדש 13 דירות חדשות. נכון להיום קיימות בבניין 4 דירות ישנות. הבקשה להיתר הוגשה לעירייה בחודש יולי האחרון וכעת, לאחר שהתקבל האישור למתן ההיתר על היזם לערוך תיקונים אחרונים בבקשה ולקבל את האישורים הנוספים הנדרשים. היתר בנייה יונפק לפרויקט ככל הנראה תוך כחודשיים.

מדובר בבקשה ראשונה ליישום תמ"א 38 על-פי התיקון השני במסגרתה נהרס הבניין הישן ונבנה בניין חדש במקומו. לעומת פרויקט פינוי-בינוי רגיל הדורש אישור וועדה מחוזית, התיקון השני לתמ"א 38 מאפשר ליזם ולבעלי הדירות לקדם תוכנית הנדרשת לאישור בוועדה המקומית בלבד. עובדה זו חוסכת שנים ארוכות ביישום הפרויקט. מעיריית רעננה נמסר כי: "הוועדה המקומית אישרה את הריסת המבנה לאחר שבחנה את השלכות והשתלבות הבניין החדש במרחב הסמוך למבנה".

כזכור, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה תיקון לתמ"א 38 (תיקון 2) המאפשר לוועדה המקומית להתיר הריסת מבני מגורים שהוצא היתר לבנייתו לפני שנת 1980, הבנויים בשתי קומות ומעלה ושטחם עולה על 400 מ"ר, ושנקבע על-ידי מהנדס כי יש צורך בחיזוקו בפני רעידות אדמה.

איתן גינזבורג, סגן ומ"מ ראש העיר רעננה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, אמר כי "בוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברעננה חרטנו על דגלנו לקדם כמה שניתן את תמ"א 38 בכל רחבי העיר, וזאת בעידודו של ראש העיר, שרואה בנושא חשיבות עליונה. חיזוק מבנים הינו צורך לאומי, בייחוד בתקופה זו, שכן משמעותו הראשונה הוא שיפור המוענות לשעת חירום. כמובן שעל-ידי מימוש תמ"א 38 התושבים זוכים לשיפור משמעותי באיכות חייהם על-ידי חידוש ושדרוג הבניין, לרבות הגדלת דירות הדיירים. התכנית חשובה גם לכל העיר שכן כל מבנה שמימש את התמ"א משתלב בתהליך 'התחדשות עירונית', משפר את חזות העיר, מוסיף מלאי דירות במרכז העיר ומגדיל בכך את היצא הדיור בה. אני בטוח שתושבי רעננה מבינים את חשיבות הנושא ויפעלו למימוש התכנית בבניינם".