נייר חדרה סוגרת מפעל בכרמיאל ומפטרת 40 עובדים

החברה מעריכה כי סגירת המפעל תחסוך לה כ-7 מיליון שקל בשנה ■ אשתקד פיטרה החברה כ-120 עובדים

על רקע ההפסדים שמציגה נייר חדרה זה שנתיים, נמשכים צעדי ההתייעלות בחברת התעשייה המשתייכת לקבוצת כלל תעשיות. היום עדכנה נייר חדרה על סגירתו של מפעל החברה-הבת כרמל מערכות מיכלים בכרמיאל והעברת פעילותו לקיסריה, אתר הפעילות המרכזי של כרמל. החברה-הבת עוסקת בייצור ומכירת מוצרי אריזה וקרטון, בעיקר ללקוחות מתחומי התעשייה והחקלאות.

בנייר חדרה מעריכים, כי העתקת הפעילות תניב לה חיסכון שנתי של כ-7 מיליון שקל, והיא לא צפויה לפגוע בצורה מהותית בהיקף המכירות של החברה-הבת. במפעל בכרמיאל מועסקים 49 עובדים, מהם יפוטרו 40 שיקבלו פיצויים מוגדלים. עלות פיטורי העובדים תגיע ל-5.5 מיליון שקל, ונייר חדרה מעריכה, כי היא תרשום הוצאות חד-פעמיות נוספות של עד מיליון שקל כתוצאה מהמעבר.

נזכיר, כי בחודש מאי האחרון הודיעה נייר חדרה על סיום העסקתם של כ-120 עובדים, מתוך כ-3,200 המועסקים בחברה, והעריכה כי מהלך זה יניב לה חיסכון שנתי של כ-20 מיליון שקל.

השליטה בחברה-האם של נייר חדרה, כלל תעשיות (כת"ש), עברה בחודש יולי האחרון מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר לידי המיליארדר לן בלווטניק, תמורת 1.27 מיליארד שקל. נייר חדרה מחזיקה בכמה חברות שפועלות בתחום הנייר, האריזה והמחזור, וכן בחוגלה קימברלי שמוכרת מוצרי היגיינה. מנכ"ל החברה הוא עופר בלוך, והיו"ר הוא אבי פישר, המכהן גם כיו"ר ומנכ"ל כת"ש.

עלייה חדה בעלויות האנרגיה

כאמור, בשנתיים האחרונות הציגה החברה הפסדים: בשנת 2011 הפרישה נייר חדרה עשרות מיליוני שקלים בגין פעילותה בטורקיה (קימברלי קלארק טורקיה), וסיכמה את השנה בהפסד של 117 מיליון שקל. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2012 הצליחה נייר חדרה להציג צמצום משמעותי בהפסדים, אולם השורה התחתונה שלה עדיין שלילית - הפסד של כ-6 מיליון שקל.

מהלכי ההתייעלות שהונהגו בחברה בעקבות ההרעה במצבה העסקי, כללו מלבד הקטנת מצבת כוח האדם, גם קיצוץ בשכר הבכירים, התייעלות בתהליכי הרכש, הלוגיסטיקה והשילוח, צמצום היקפי השקעות והוצאות כלליות, מיקוד בפעילות מערך הרכש והגדלת הסינרגיה בין חברות הקבוצה.

עם פרסום הדוחות האחרונים ציינו בחברה, כי התוצאות הושפעו לשלילה מעלייה חדה בעלויות האנרגיה בשל הצמצום באספקת הגז הטבעי משותפות ים תטיס. החברה נפגעה גם מהאטה בביקושים, והיקף המכירות שלה בתשעת החודשים הראשונים של 2012 ירד ב-4.2% ל-1.47 מיליארד שקל.

ההתייעלות בנייר חדרה
 ההתייעלות בנייר חדרה