סיכום ינואר בבורסה: המעו"ף ירד ב-0.7% חרף העליות בעולם

המשקיעים חוששים מההשלכות של עזיבת פישר והפעולה בסוריה ■ "רויטרס": חיל האוויר הישראלי תקף שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון; באיראן מאיימים בנקמה ■ עליות חדות בבזק, מזרחי טפחות, פרטנר, סלקום בזן ומלאנוקס

יום המסחר בבורסה נסגר היום (ה') במגמה מעורבת על רקע הדיווחים בחו"ל על תגובה חריפה של איראן - אשר מציינת היום כי היא "מגנה את הפעילות הציונית בשטחה של סוריה" וכי ל"מתקפה הישראלית יהיו השלכות רציניות בתל אביב". זאת, בהמשך לתקיפת שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי, המגבירה את הסיכון להסלמה באזור. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.08 מיליארד שקל. בסיכום חודש ינואר רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-0.7% למרות העליות בבורסות העולם. מדד ת"א 100 נסוג בכ-0.3%.

אחרי סוריה ולבנון, גם באיראן מגיבים היום בחריפות לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה. עוזר שר החוץ האיראני אמר בצהריים כי ארצו "מגנה את הפעילות הציונית בשטחה של סוריה" וכי ל"מתקפה הישראלית יהיו השלכות רציניות בתל אביב". זאת, לאחר שחיל האוויר הישראלי תקף הלילה שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון, לפי מקור דיפלומטי. (לסיפור המלא)

"אני עוזב בנק מרכזי במצב טוב" - כך אמר אתמול נגיד בנק ישראל הפורש סטנלי פישר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לרגל פרישתו. "אני מתכוון להמשיך לעבוד עד הסוף ויש לי עוד 5 חודשים. 8 שנים זה הרבה זמן. התכוונתי להישאר כאן 8 שנים. קבעתי עם רה"מ שאעזוב אחרי הגשת תקציב. כתבתי רשימת של יעדים וחלק גדול מהם השגתי". (הפרישה של פישר - לסיפור המלא)

בריינסווי סגרה חודש חלומי

לאחר שדיווחה על אפשרות למיזוגה בתוך כלל ביוטכנולוגיה יחד עם די פארם, דיווחה היום ביוקנסל על כוונתה לגייס שותף להמשך פיתוח המוצר המוביל של החברה - התרופה BC-819 - ובתוך כך, משהה את עסקת המיזוג.

בריינסוויי זינקה היום במחזור גבוה וסגרה חודש ינואר חלומי. ב"ספונסר" סבורים כי שיא חדש במניה (השיא הקודם עומד על רמה של 5,747 נקודות) יאותת על המשך עליות בטווח הקצר, כשהיעד הבא עומד על רמה של כ-8,000 נקודות בשלב ראשון.

מזור רובוטיקה הודיעה היום על קבלת אישור רגולטורי לייבוא ושיווק מערכת ה-Renaissance בטייוואן. האישור שהתקבל מאפשר את שיווק המערכת לניתוחי עמוד השדרה, בהתאם לפירוט המופיע בבקשה שהגישה החברה.

שותפות הגז-נפט מודיעין השלימה אמש בהצלחה הנפקת זכויות שהובילה לגידול קופת המוזמנים שלה בכ-30.2 מיליון שקל. הבוקר, עודכן כי "אדירה אנרגיה" לא העבירה את חלקה בתשלום - כ-5 מיליון דולר.

טאואר הישראלית דיווחה על חוזה חדש עם חברת אמריקן סמיקונדקטור מארה"ב. החברה הודיעה כי תספק שבבים על משטחים גמישים המבוססים על טכנולוגיית FleX חדישה לאמריקן סמיקונדקטור. החברה לא מסרה מהו היקף החוזה וקשה להעריכו כיוון שמדובר במוצר חדש.

אודיוקודס המשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אמש בוול סטריט. החברה אמנם פירסמה אמש תחזית מעודד ל-2013, אבל אנליסט באופנהיימר הציב להם תחזית רווח שמבוססת על חישוב לא נכון - וייתכן ולפיכך המניה ירדה אתמול.

פרטנר המשיכה לרכז עניין לאחר ההעברה הרשמית של השליטה בחברה לידי איש העסקים חיים סבן.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]