מניית היום: ויתרה על מיזוג, מחפשת משקיע - וטסה 50%

ביוקנסל הודיעה על הפסקת מיזוגה בתוך כלל ביוטכנולוגיה לאחר מגעים להעברת הזכויות במוצר המוביל שלה - התרופה BC-819 - לחברה אחרת

לאחר שדיווחה על אפשרות למיזוגה בתוך כלל ביוטכנולוגיה יחד עם די פארם, מדווחת היום (ה') ביוקנסל על כוונתה לגייס שותף להמשך פיתוח המוצר המוביל של החברה - התרופה BC-819 - ובתוך כך, משהה את עסקת המיזוג.

"בעקבות ההתפתחויות במגעים עם מספר חברות פארמה בינלאומיות בקשר להמשך פיתוח ומסחור התרופה, החליט דירקטוריון החברה בתיאום עם כלל ביוטכנולוגיה, להשהות את המגעים על עסקת המיזוג וזאת עד אשר יתברר טיבן של ההתפתחויות האמורות".

מדובר בעסקת מסחור - העברת הזכויות במוצר לחברה אחרת. עוד הבהירה ביוקנסל כי המגעים להמשך פיתוח המוצר נמצאים בשלב ראשוני בלבד.

לפני כחודש, הודיעה ביוקנסל על סיום שלב הטיפול הבסיסי בחולי סרטן שלפוחית השתן ובחולי סרטן הלבלב במסגרת שני הניסויים הקליניים Phase IIb שמבצעת החברה וחלק מהחולים ממשיכים לקבל טיפולי תחזוקה - הנועד לבדיקת היעילות והביטחות של תרופת ה- BC-819 של החברה.

ניסוי קליני Phase IIb לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן, אשר נועד לבדיקת היעילות והבטיחות של BC-819 ב-39 חולים, שחדלו להגיב לטיפולים הסטנדרטים ועלולים להזדקק לניתוח להסרת שלפוחית השתן. היעד העיקרי בניסוי הינו הוכחת מניעת היווצרות גידולים חדשים לאחר הסרתם בניתוח בתוך 3 חודשים מתחילת הטיפול.

בנוסף, ניסוי קליני Phase IIb לטיפול בחולי סרטן הלבלב, הבוחן את היעילות והבטיחות של התרופה BC-819 הניתנת בשילוב עם הטיפול הכימותראפי הסטנדרטי לסרטן הלבלב (לפני כ-7 חודשים פרסמה ביוקנסל דוח על תוצאות ביניים של שני הניסויים).

מאוחר יותר עדכנה החברה אודות הצעה שנמסרה לה לניהול משא ומתן בקשר עם עסקת מיזוג של החברה עם כלל ביוטכנולוגיה. על פי המוצע על ידי כת"ב (שמחזיקה בכ-75% מביוקנסל), העסקה תבוצע בדרך של מיזוג משולש הופכי, ובמסגרתה תתמזג ביוקנסל עם חברה בת ייעודית בבעלותה המלאה של כת"ב, אשר תוקם לצורך המיזוג עם החברה. (לסיפור המלא)

על פי מסמך ההצעה, לאחר השלמת עסקת המיזוג, ככל שתושלם, תחזיק כלל ביוטכנולוגיה בכל ניירות הערך של החברה, ובתמורה תקצה כת"ב לבעלי ניירות הערך של ביוקנסל ניירות ערך של כת"ב. יחס ההחלפה בין ניירות הערך של כת"ב לבין ניירות הערך של החברה ייקבע במסגרת משא ומתן בין הצדדים. בשלב זה ביוקנסל בוחנת את הצעתה של כלל ביוטכנולוגיה.