ערוץ הילדים של קרדן גייס 3.5 מיליון ד' לפי 35 מיליון ד'

מרבית הסכום גויס ממשקיעים חיצוניים, בהובלת יו"ר דיסני לשעבר

קרדן ישראל ממשיכה לגייס כסף לחברה האמריקאית BFTV, המפעילה ערוץ טלוויזיה לתינוקות ופעוטות. יזמי הערוץ הם שרון רכטר, בתו של מנכ"ל קרדן, איתן רכטר, ובעלה גיא אורנים.

קרדן ישראל, שרכטר הוא גם אחד מבעלי השליטה בה (לצד יוסף גרינפלד ואבנר שנור), דיווחה היום כי BFTV השלימה סבב גיוס של 3.5 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 35 מיליון דולר לפני הכסף. השקעות קודמות בחברה בוצעו לפי שווי חברה שנע בטווח של בין 8.5 ל-32 מיליון דולר. מרבית הסכום, 3 מיליון דולר, גויס ממשקיעים חיצוניים, בהובלת ריצ' פרנק, נשיא אולפני דיסני ויו"ר דיסני לשעבר, וסטיב מקפרסון, נשיא ABC בידור לשעבר. יחד איתם השתתפו בסבב הגיוס 6 אנשי עסקים בכירים בתעשיית הבידור והטלוויזיה בארה"ב. בנוסף אליהם, חלק מבעלי המניות הקיימים של BFTV, וביניהם קרדן, השקיעו יחד כחצי מיליון דולר.

השקעתה של קרדן ישראל במיזם הגיעה עד כה ל-25 מיליון שקל, ובסבב הנוכחי היא השקיעה כ-800 אלף שקל (כ-200 אלף דולר), אחרי שהשקיעה סכום דומה באפריל האחרון. בין בעלי המניות במיזם גם ארנון מילצ'ן, הנחשב לאחד המפיקים הגדולים בהוליווד. אחרי סבב הגיוס הנוכחי, חלקה של קרדן ב-BFTV יעמוד על 28%. BFTV (Baby First TV) משדרת במספר שפות, אך מרבית הכנסותיה מגיעות מארה"ב. שידורי החברה החלו ב-2006, וכיום הערוץ משודר 24 שעות ביממה.

שרון רכטר היא מנהלת השיווק של המיזם ואורנים הוא המנכ"ל. ב-2011 עלות העסקתם המשותפת עמדה על כ-420 אלף דולר (כ-1.5 מיליון שקל). מהנתונים האחרונים שפרסמה החברה עולה כי בשנת השידורים הראשונה שלה, ב-2006, סיימה BFTV עם הכנסות של 6.2 מיליון שקל והפסד של 39.3 מיליון שקל, ואת 2007 היא סיימה עם הכנסות של 25 מיליון שקל והפסד של 26 מיליון שקל.