"ללפיד עלה השתן לראש, יהיה מחוץ לממשלה"

(עדכון) - גורמים בליכוד: "לפיד מתנהג ביהירות" ■ הערכות: נתניהו כבר החליט כי החרדים יהיו בכל מקרה בממשלה הבאה ■ הבית היהודי על ש"ס: "עסקנים שהמאיסו את התורה על הציבור החילוני; הרבנויות הפכו למכונות ג'ובים של ש"ס"

הקרע בין הליכוד ביתנו ליש עתיד מחריף: יום לאחר שנפתח המו"מ הרשמי ושני הצדדים מסרו כי הפגישה התקיימה באווירה טובה, יוצאים בכירים בליכוד ביתנו נגד יאיר לפיד. "ללפיד עלה השתן לראש, אם ימשיך בדרך זו ימצא את עצמו בחוץ" - כך אמרו גורמים בכירים בליכוד ביתנו בתגובה לדבריו של לפיד בשיחות סגורות אמש על פיהם אם לא יתקבלו דרישותיו ילך לאופוזיציה ויחליף את נתניהו בראשות הממשלה בעוד שנה וחצי.

לדברי גורמים בליכוד ביתנו, "לפיד מתנהג ביהירות, ובמידה שלא יוכיח כי פניו לשותפות אמיתית הכוללת פשרות, התנהגות אחראית כמצופה משותף קואליציוני בכיר, הוא ימצא את עצמו מחוץ לממשלה".

בליכוד ביתנו מתחזקת ההערכה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר החליט כי הסיעות החרדיות יהיו בכל מקרה שותפות בממשלה הבאה ובכל מקרה אין בכוונתו לאפשר ללפיד להיות גורם מכריע בעניין שלמות הקואליציה.

"מהתנהלותו בימים האחרונים עולה כי לפיד יעשה כל שביכולתו למנוע מהחרדים להיות שותפים בקואליציה ולשבת בממשלה, דבר שיביא לכך שהוא יוכל להפיל את הממשלה בכל רגע שירצה בכך, מה שנתניהו לא מתכוון לאפשר לו לקרות", אמרו הבכירים.

בתוך כך, הן בסביבתו של ראש הממשלה והן גורמים בש"ס פועלים בימים אלה לנתק את הקשר שנוצר בתקופה האחרונה בין יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ללפיד, שמנסים ליצור גוש של 31 חברי כנסת שיתנה את כניסתו לקואליציה זה במפלגתו של זה, וזאת באמצעות פגישות ושיחות עם רבנים משפיעים בציונות הדתית. בליכוד ביתנו אומרים כי קשה להניח שברית שכזו תוכל להחזיק מעמד לנוכח הפער האידיאולוגי הגדול שקיים בין שתי המפלגות בנושאים שונים ומרכזיים.

בתגובה, תוקפים בכירים בבית היהודי את ש"ס בטענה כי הם אחראים לקרע בעם ואף מכנים את ראשי ש"ס כ"עסקנים שהמאיסו את התורה על הציבור החילוני".

מי שמחפש את הגורם להתעצמות תופעות שונות נגד המסורת היהודית - שיחפש אותם בכוכבית הגיור של שס. הם חושבים שהזיכרון שלנו קצר, שהם יצעקו קרע בעם ואנחנו נתבלבל ונשכח מי מוביל אותנו כל יום שעובר לקרע". לדבריהם, "הרבנויות הפכו למכונות ג'ובים של ש"ס, והדת היהודית הלכה והושנאה תחת המונופול החרדי. אם פעם ראשונה בהיסטוריה הציונות הדתית עברה את ש"ס במספר המנדטים, אולי זה צריך להדליק אצלם איזו נורה אדומה".

בליכוד ביתנו אמרו כי בנט אינו יכול לטעון כי הוא פועל לחזק את מעמדם של רבני הציונות הדתית על חשבון הרבנים החרדיים ואלו המזוהים עם ש"ס, בעוד שהוא עצמו מזלזל ברבני הציונות הדתית וכורת בריתות עם לפיד על אף קול זעקתם.

בסיעת יש עתיד סירבו להגיב לדברים שנאמרו מפי בכירי הליכוד ביתנו.

נציגי הליכוד ביתנו נפגשו עם נציגי יהדות התורה הרבנים ליצמן גפני ופרוש. הצדדים דנו בשאלות סדר היום, יהדות התורה הביעו את דאגתם מהמצב הביטחוני והחברתי כלכלי, כמובן דנו בשאלת השיוויון בנטל , יהדות התורה הבהירה את עמדותיה והדגישה את הצורך של חיזוק עולם התורה מחד ושאיפה לשיווין של כל אזרחי ישראל כולל אזרחיה הערבים .כמו כן נדונו סוגיות משילות והצדדים קבעו להיפגש בקרוב על מנת לקדם את המומ ביניהם.

לאחר מכן צוותי המומ של הליכוד ישראל ביתנו וקדימה נפגשו ודנו בסוגיות השונות שעל הפרק לקראת הקמת הממשלה הבאה. קדימה הדגישה את סוגית חלוקת נטל השירות ואת הצורך בחידוש התהליך המדיני, שינוי שיטת הממשל, ודאגה לשכבות החלשות תוך שמירה על מעמד הביניים. הצדדים החליטו להמשיך את המגעים ביניהם ולהיפגש בקרוב.